Még mindig nem tudni pontosan, mikor kerülhet sor a Margit híd végleges átadására, ami az eredeti elképzelésekhez képest már így is egyéves csúszásban van. Ha pedig felelősöket keresünk, a felújítást végző Mh 2009 konzorcium és az önkormányzat felváltva mutogat egymásra.
Eredetileg tavaly augusztus 23-a lett volna a híd ideiglenes átadásának első határideje, az azonban hamar kiderült: az időpont nem tartható, hiszen augusztus helyett csupán novemberben tudták elkezdeni a munkálatokat. A sokadjára – jelenleg épp augusztus 31-re – kitolt átadási dátumért a kivitelező szerint nem ők a hibásak. Augusztus helyett eleve novemberben kapták meg a terveket a fővárostól, amin időközben Budapest vezetősége még több ponton módosított. Variáltak a gyalogos- közlekedéssel, a díszkivilágítással, a budai hídfőnél pedig a „fonódó villamosprojekt” vetett fel közlekedéstechnikai kérdéseket. A kivitelező ekkor javasolta, hogy az augusztusi tervet csúsztassák át 2010. december 17-re.
Azonban a további akadályok miatt ez még tovább tolódott és így érkeztünk el végül a mostani, hónap végi határidőhöz. Egyben viszont biztosan ők hibáztak: a Margit híd budai hídfőjébe fúrt új kerékpáros alagutat kedden a megnyitás után nem sokkal le is kellett zárni. A Budapesti Közlekedési Központ közleménye szerint engedély sem volt a megnyitásra, és a cég is elrontotta az átjáró forgalomtechnikai jelzéseit. A kivitelezők jelenleg a bírósági döntésre várnak, még nem tudják, ki kell-e majd fizetniük a 2,6 milliárd forintos kötbért. A felújítás összköltsége minden költséggel együtt amúgy 30 milliárd forintra tehető. Egy felmérés szerint 2012-ig teljes körű felújítást kellene végezni a Petőfi hídon.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!