Ritka eset, de a 4-es metró kapcsán egyetért Lázár János és Tarlós István. A kormány és a főváros is úgy gondolja: az utóbbi évtized legnagyobb korrupciógyanús ügye, ami a 4-es metró beruházása körül zajlik, s ami miatt több tízmilliárd forint EU-s pénz visszafizetésére kötelezheti Brüsszel Magyarországot.

 
Fotó: Jászai Csaba, MTVA


Lázár János kancelláriaminiszter a Kormányinfón azt mondta, a kormány feljelentést tesz ismeretlen tettes ellen a 4-es metró építése kapcsán, szerinte a szocialista és szabad demokrata városvezetés, Demszky Gábor irányításával követhette el a csalás-, a korrupció-, hivatali visszaélés- és a kartellgyanús cselekményeket.

Tarlós István főpolgármester a Hír Tv-ben azt mondta, a főváros az állammal együttműködve polgári peres eljárásokat indítana, ha az EU-támogatásokból vissza kellene fizetni. Magyarországra 76,6 milliárd forintos büntetést szabhat ki az Európai Bizottság szabálytalanságok miatt.

Az ügyben állítólag vádalkut kötöttek a 2-es és a 4-es metró vonalára kocsikat szállító cég vezetői. A brit korrupcióellenes hivatal, az SFO tavaly Alstom-vezetőket vádolt meg azzal, hogy összesen 2,3 millió euró kenőpénzzel befolyásolták a BKV-t, hogy az ő szerelvényeiket vegyék meg.

Tényleg búcsút lehet inteni az üzemszerű működésnek: péntek reggel a 2-es metró szerelvényei a Népstadionnál torlódtak fel műszaki hiba miatt, a hét elején pedig a Déli pályaudvarnál durranó hang hallatszott és égett szag terjengett az egyik kocsiban.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!