Még a csiga, legalábbis egy csigának öltözött ember is gyorsabb a Mátészalka és Debrecen között közlekedő személyvonatnál.
A problémára humoros akcióval hívta fel a figyelmet a MátészalkaLeaks civil csoport, amely már két éve foglalkozik a vasútvonal felújításának ügyével. A felújítást ugyan betervezték a 2014–2020- ig tartó uniós ciklusba, de mivel a projektet nem készítették elő kellő módon, egyelőre nem valósul meg a beruházás. Az utasok éves szinten 825 ezer alkalommal veszik igénybe a vasútvonal szolgáltatásait, amely azonban annyira lassú, hogy sokan emiatt nem tudnak munkát vállalni a másik városban. A Mátészalka–Debrecen közötti távolság 78 kilométer, amit a leggyorsabb vonat is csak 105 perc alatt tesz meg, ez 45 km/órás sebességet jelent. Az elmúlt két évben részben a civil összefogás hatására három felújított mozdonyt állítottak az útvonalra, és májusban egy többhetes karbantartás is történt a pályán. Emellett 2020- ban a MÁV saját költségén teljesen átépíti az Apafa és Hajdúsámson közötti 10 kilométeres, 2021-ben pedig a Nyírgelse és Nyírbátor közötti 16 kilométeres szakaszt. A civilek viszont a vonal teljes felújítását szeretnék elérni, ennek érdekében a MátészalkaLeaks petíciót indított az aHang oldalán. Jelenleg vannak olyan szakaszok, ahol csupán 20 km/órás sebességgel vánszorog a vonat, így fordulhat elő, hogy még egy csigának öltözött ember is képes lehagyni a szerelvényt.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!