A reklámadó ötletét a Policy Agenda úgy értelmezi, hogy a kormánypárt politikai vezetése üzen a gazdasági vezetésnek: nem csak az ellenzéket és a külföldi vállalatokat tudják ellehetetleníteni, hanem a sajátjaikat is képesek megregulázni.
Kérdés, ki bizonyul erősebbnek. A Véleményvezér felhívja a figyelmet arra, hogy a politikai szárny (lásd Lázár János) komoly hatalmat vett át az elosztható uniós pénzek felett korábban egyeduralkodónak tűnő gazdasági vonaltól.
A Policy Agenda szerint ha a politikai vezetés áterőlteti a javaslatot a frakción, akkor erőpróba lesz, ki mennyi képviselő felett rendelkezik, képes-e a gazdasági holdudvar a tervezetet blokkoló kisebbséget összeszedni. Ha igen, az is elképzelhető, hogy „jegelik” a témát, de napirenden tartják – ez állandó fenyegetést jelentene a médiának és a gazdasági holdudvarnak. Ha visszavonnák az indítványt, azzal beismernék, hogy a kormánypárt politikai vezetése nem ura a gazdasági holdudvarnak.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!