„A kooperáció, a csapatmunka, a win-win helyzetek megléte és gyakorlása már kisgyerekkortól szükséges a kreativitáshoz. A magyar oktatásrendszer kevésbé támogatja mindezt” – mondja Pistyur Veronika, a Bridge Budapest vezetője. Szerinte például az egyéni házi feladatok helyett az alkotófolyamatokra és a csapatmunkára kellene nagyobb hangsúlyt fektetni, s ezeket beépíteni a mindennapokba már óvodáskortól.
„Gyerekként még merünk álmodni, akkor még a kreativitáshoz szükséges önbizalmunk is megvan, csak valahogy útközbeneltűnik. Ha a hibákért nem leszúrás és szidás járna, hanem megmutatnák, mit lehet tanulni belőle, akkor az nem rombolná az önbizalmat.” Felnőttkorban a legtöbb ember sajnos már nem is tud arra a kérdésre válaszolni, hogy mi az álma. Fel se merül, hogy megvalósíthatjuk az önbizalom és a magabiztosság hiánya miatt. Persze a támogató légkör kialakítása nemcsak a tanárok, hanem a szülők feladata is, sokat számít a mentalitás. Pistyur szerint a magyar sikersztorik azért jók, mert büszkék lehetünk és inspirációt adnak, de nemzetkarakterológiailag valószínűleg nem leírható a magyar kreativitás, ugyanis az innovációnak és a kreativitásnak globális vetülete van.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!