Az útdíjfizetés kiterjesztése valószínűleg része a kormány külföldi tulajdonú hipermarketek ellen indított harcának.

 
Az internet népe is véleményt mond - Forrás: Szomszédok Forever

Kezdődött az élelmiszer-biztonsági díj elnevezésű különadóval, majd folytatódott a most elfogadott tervezettel, amely 2018-tól megtiltja a napi fogyasztási cikkek árusítását azoknak a nagyobb üzleteknek, amelyek nem képesek nyereséget termelni két egymást követő évben. (Ilyen a Tesco, az Auchan és az Interspar, amelyek alacsony áraik és folyamatos beruházásaik miatt veszteségesek. Ellentétben a náluk drágább, de magyar tulajdonú CBA-val, Cooppal vagy Reállal.) Ezt követte a közfelháborodást kiváltó vasárnapi nyitva tartási tilalom, amely a 400 négyzetméternél nagyobb, nem családi tulajdonú és működtetésű üzleteket érintené.

Csak hab a tortán az a rendelkezés, amely ugyanezeket az üzleteket kizárja a világörökségi területekről. Hogy, hogy nem, a Várbazárban épülő CBA egy hangyányival kisebb a tiltott méretnél.

Idézetek az interneten és a sajtóban kirobbant vitából:

 

„Valaki azt kérdezte tőlem – és ezen én is elgondolkodtam –, feltűnt-e nekem, hogy az autópályák kivezető szakaszain milyen létesítmények vannak? És tényleg, CBA-t nem láttam, ezzel szemben azokat igen, akiket most a kormány minden eszközzel megpróbál ellehetetleníteni.”
Wittinghoff Tamás, Budaörs független polgármestere

 

„Elhibázott az M0-s egyes szakaszai és a fővárosi autópálya-bevezetők díjasításának terve. Ezeknek az utaknak a bevonása az útdíjfizetési rendszerbe jelentősen növelné a forgalmat az alsóbbrendű utakon, jelentősen súlyosbítva a környezet szennyezését.”
Részlet a Levegő Munkacsoportnak Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek írott leveléből

 

„Kérdéses, hogy mekkora valódi többletbevételt jelent a költségvetés számára a díjfizetés kiterjesztése és a megyei matricák behozatala. Magyarország legnagyobb távolságait – például a Nyíregyháza–Hegyeshalom, vagy a Letenye–Nyíregyháza útvonalakat ugyanis meg lehet tenni legfeljebb 8 megyei matrica megvásárlásával, Budapest pedig legfeljebb 5 megyei matricával elérhető az országból bármelyik autópálya végpontjából. Így a jellemzően egy útvonalon, de azon sokszor közlekedő autósok jó eséllyel kiesnek az éves matricát vásárlók közül, valamint azok is, akik bárhonnan ingáznak a fővárosba – legalábbis emiatt nem fognak éves jegyet venni.”
www.kiszamolo.hu

 

„Az évi 5 ezer forintos megyei matrica 37 980 forint megtakarítást jelent mindazoknak, akik eddig azért vásárolták meg az ország egész területére érvényes 42 980 forintos matricát, mert nem volt annál olcsóbb, hiába csak a megyén belül használták a gyorsforgalmi utakat.”
Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára

 

„Azok, akik az agglomerációból jöttek be a városba, simán felmentek a nullásra, mert nem kellett fizetni. Ők ezután nálunk fognak megjelenni. Nem beszélve azokról, akik az érintett településeken laknak, és mondjuk nem keresnek olyan jól, mint a Fidesz politikusai. Ők majd keresni fogják az alternatív útvonalakat: a törökbálintiak a XI. vagy a XXII. kerületen keresztül préselik be magukat a városba, vagy akik másfele mennek, a XII. kerületen. Nem véletlenül tiltakozik Pokorni Zoltán is. Jó jel viszont, hogy Gyál fideszes polgármestere személyesen hívott fel, és hívott meg többedmagammal csütörtökre egy egyeztetésre.”
Wittinghoff Tamás, Budaörs független polgármestere

 

„Ez tényleg akkor lesz szép, ha majd bevezetik a dugódíjat is, amelynek az a célja, hogy elkerüld a fővárost pl. az M0-son. Most már értelmes ötletnek tartom, hogy a politikusoknak kötelező legyen a drogteszt. De én kiegészíteném egy IQ-teszttel is, és 90 IQ alatt elzavarnám őket.”
www.vezess.hu

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!