„Hát már ez is?” – hőköl meg a tinilány. „Már az is öröm, ha nem gyullad ki!” – kontrázik egy néni. A párbeszédet az inspirálta, hogy az alagútban hosszú percekre megrekedt az utolsó biztonságos metró, a földalatti. Igaz, a pánik itt korántsem olyan mérvű, mint a „kétnaponta” kigyulladó M3-as szerelvényeken. És itt a BKV is ura a helyzetnek. Korpulens szakember ballag el az álló kocsik mellett, valamit motoz, és máris elhárult a műszaki hiba. Amit az utazóközönség sokkal komolyabban vesz, mint azt a helyzet indokolná: itt szinte évtizedek óta nem volt fennakadás.

 
Metró - Fotó: Németh András Péter

Miközben a nemrég felújított 2-es metró a két felszíni megálló távját még mindig csigatempóban teszi meg – a két héttel ezelőtti baleset mementójaként. Ám a jelek szerint a BKV nem lehet elég óvatos: ugyanis úgy tűnik, nem az emberi mulasztás a metrók legnagyobb ellensége, hanem az okosban megoldott, elégtelennek tűnő karbantartás. Mert amíg a szerelvény döcög, a mutyi, illetve a kormányzati pénzszerzés dübörög – legalábbis ez derül ki a lapunk tudomására jutott információkból.

Folytatás a december 17-én megjelent friss VH 4. oldalán,  "Biztonsággal mutyiznak" címmel.


A Vasárnapi Hírek már szombaton megjelent, és most a nyitva tartó árusoknál a hétvégén és a jövő héten is, péntekig megvásárolható. Előfizetőinknek már szombaton házhoz visszük!

 

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!