Oktatás: baj van, tehát így tovább! - Ha „a diákok teljesítménye romlik, akkor baj van” – ismerte el végre - a hurráoptimista kormánykommunikáció ellenére - Orbán Viktor miniszterelnök szokásos pénteki rádióinterjújában, hozzátéve, hogy „életszerű, jó képzés kell, amely használható a gazdaságnak”. El is indult a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) átalakítása – tovább nő a központosítás, megyei szinten határoznak majd a pénzügyekről, pedig már így is épp elég problémát okozott a napi működésben a centralizáció. Nem tartja megbízhatónak a kormány a tankerületi vezetőket, így jogköreik szűkítése az ára annak, hogy kifizessék a KLIK tetemes adósságát. Ezzel párhuzamosan a tárca megszüntetné a kisiskolákat és körzeti központokat hozna létre.

 
Iskolában - Fotó: Kállai Márton

Írásaink friss lapszámunk 10-11. oldalain: a vasárnapi Hírek munkatársa, Ónody-Molnár Dóra "Rövid póráz az iskoláknak" címmel részletezi az aggasztó helyzetet - a gyerekeiket az alapítványi és magániskolákba menekítő szülők jogos aggodalmairól pedig "A frászt hozzák ránk" címmel olvashatunk. - Összeállításunkban megismerhetik a a Zöld Kakas Líceum pédáját.


Ónody-Molnár Dóra: "Rövid póráz az iskoláknak" - és "A frászt hozzák ránk" - a VH friss számában.
A Vasárnapi Hírek már szombaton megjelent, és a nyitva tartó árusoknál vasárnap is megvásárolható. Előfizetőinknek már szombaton házhoz visszük!

Hosszú idő után a miniszterelnök újra beszélt az oktatásról.
Pénteki rádióinterjújában ismét a „munkaalapú gazdaság” szlogenje köré fűzte szavait,  miszerint a gazdasággal össze kell kapcsolni az oktatást és a tudományt.  „Magyarország sikeres ország, a világ 200 országából valahol a 40–50. helyen áll. Pedig a történelmünk nem volt könnyű” –  mondta, majd, mintha nem hatodik éve kormányozná az országot, kifinomult éleslátással szögezte le:  ha a nemzetközi felmérések szerint a magyar diákok teljesítménye romlik, „akkor baj van”.  Nehéz is vitatni megállapításait: „buta, műveletlen emberekkel nem lehet sikeresen magyar gazdaságot működtetni”.  Tarsolyában van a megoldás is, szavai szerint ez: „életszerű, jó képzés kell, amely használható a gazdaságnak.  Ez nincs rendben Magyarországon, nem rossz minden, de vannak aggasztó jelek, ez lesz a nagy kihívás a következő évtized számára”.


A frászt hozzák ránk
Ezrével íratták a szülők a gyerekeiket állami helyett alapítványi iskolákba az utóbbi években, ezért nem csoda, hogy nagy riadalmat keltett az államtitkár nemrégiben tett nyilatkozata, miszerint a kormány újabb szigorításra készül a területen. Az Alapítványi és Magániskolák Egyesületének elnöke szerint a szigorítás valójában államosítást jelent, de csak a szakképző intézményeket fenntartó alapítványokat érinti.


Összeállításunkban megismerhetik a a Zöld Kakas Líceum pédáját.
"Ha József Attila élne, ő is kakasos lenne – ez lehetne a Zöld Kakas Líceum mottója. A József Attila lakótelepen megbújó iskola esélyt ad azoknak a gyerekeknek, akiket már mindenhonnan elutáltak. Ők azok, akik képtelenek egyentankönyvekből egyeniskolákban tanulni és az egyengyerekek közé beilleszkedni."
(...)
Nemrég két kéréssel fordultak az önkormányzathoz: mindkét kérést elutasította a képviselő-testület.
(...)
"Ez a példa is mutatja, ahogyan az állami, úgy az alapítványi iskolarendszer is kettészakad. Az elit, hogy kimenekíthesse a rossz állami iskolából a gyerekét, megfizeti hozzájárulás formájában a tandíjat az alapítványi iskolában. A hátrányos helyzetű tanulókat fogadó alapítványiak ezt nem tudják megtenni. Így ezen iskolák közül omlanak össze egyre többen."

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!