Egy hét alatt összegyűlt az a szelfimennyiség, összesen 1000 darab, amely ahhoz kellett, hogy a SPAR Magyarország 1 millió forintot adományozzon a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak.
Az élelmiszerlánc ugyanis augusztus elején kirándulókampányt hirdetett: az Ország Szíve-megmozdulást elsősorban azzal a céllal hívták életre, hogy országjárásra buzdítsák a lakosságot. Minél többen porolják le hátizsákjaikat, kerekedjenek fel és ismerkedjenek hazánk csodáival. A kampányban megjelöltek 16 belföldi várost, nevezetességet, ahonnan az arra járóktól bizonyító erejű fotóposztokat kértek. Ha egy helyszínre meghatározott számú képfeltöltés érkezett, akkor az adott helyszín aktívvá, láthatóvá vált a térképen. Vagyis amikor mind a 16 helyről özönleni kezdtek a szelfik, akkor a városok egy-egy pontban felvillantak, a pontok pedig összekötve, a kampány elnevezésére utalva, egy szív rajzolatát adták ki. Stílszerűen épp augusztus 20-án „villant fel” a virtuális SPAR-térképen az utolsó város, ahonnan fotó érkezett, így pont a nemzeti ünnepen dobbant meg az ország szíve.
„Mi magunk is meglepődtünk rajta, mekkora sikere lett a kampánynak, illetve, hogy milyen sokan érezték fontosnak, hogy egy közösségi megmozdulás részesei legyenek – meséli Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője. – Azzal is igyekeztünk élénkíteni a túra- és fotózási kedvet, hogy 1 millió forintot ígértünk a Máltai Szeretetszolgálatnak, ha a kampányunkra válaszul több mint 1000 „ott jártam”- fotó befut. Legnagyobb megdöbbenésünkre az adományhoz szükséges képmennyiség egy héten belül összegyűlt, augusztus 20-ig pedig összesen több mint 3500 poszt született az ország tizenhat különféle helyszínéről, Szegedtől Tokajig, Debrecentől Pápáig.” A legtöbben Lillafüredről és Gyuláról posztoltak, ezekből a városokból közel 900 kép érkezett a kampány 13 napja alatt. A kommunikációs vezető szerint a siker többrétű: egyrészt üdvös, hogy rengetegen kimozdultak és ismerkedtek az ország csodás helyszíneivel – több olyan társaságról is tudnak, akik kifejezetten a felhívásra indultak útnak –, másrészt pedig megmutatta, hogy egy nemes és jótékony ügy képes mozgósítani az embereket.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!