Bekeményít a kormány a közösségi fuvarmegosztókkal szemben. A négy és fél napig tartó tüntetés után a miniszterelnök a taxisok pártjára állt, az adóügyi államtitkár pedig zéró toleranciát hirdetett az „adómegkerülők” ellen. Információink szerint lép az Uber is: elektronikus számlát adnak majd az utasoknak. Persze a jövőt – úgy tűnik – nehéz a régi szabályokhoz igazítani. Az marad talpon, aki egyszerre képes fejlődni és alkalmazkodni. Az internetes közösségi alapú fejlesztések megállíthatatlanok.

 
Taxisblokád Budapesten - Fotó: Balogh Zoltán, MTI

Egyelőre véget ért a taxisok tiltakozása. A kormány megígérte, hogy rendet tesz, és hazamentek a legények. A sofőrök hétfőn kezdtek tiltakozni az Uber ellen. Több sávot lezártak a Belvárosban, a közlekedés órákra megbénult. Pedig a pozícióikat nem elsősorban a mobilalkalmazásos versenytárs, hanem a fővárosi taxisrendelet és a piaci realitásoktól elszakadt hatósági ár rontja. Mégsem emiatt tüntetnek. A kormány által bejelentett szigorítás inkább tűnik időhúzásnak, mint megoldásnak.
 

Munkatársaink - Ónody-Molnár Dóra, Szabó Kata, Krausz Viktória, Kövesdi Péter - nagy összeállítást készítettek a friss VH-ban, "Amikor a jövő elkezdődik" címmel. Részleteket talál a jelenlegi hazai piaci helyzetről, az Uber működéséről, nemzetközi kitekintést a különböző próbálkozásokról a betiltására, bemutatunk néhány, az Uberhez hasonló, dinamikus közösségi fejlesztést, pró és kontra véleményeket idézünk a néhány napos budapsti blokád idején fekszínre került véleménykeről.


„Az milyen már, hogy nekem több százezer forint volt az autót befóliázni, vizsgát csinálni, ezek meg csak úgy fuvarozhatnak utasokat, mindenféle engedély nélkül?! Ne überezhessenek, vagy ha igen, akkor ugyanazokkal a feltételekkel, mint mi!” – dohog a lezárt sávok egyikében álldogáló hatvan körüli taxis. „És miért nem adóznak?” – egészíti ki vele egykorú kollégája, aki szerint az Uberrel feketén lehet csak menni. „Még azt sem lehet tudni, hogy amikor az utas beül az autóba, nagyjából mekkora lesz a fuvardíj?
Az összeg csak az út végén derül ki, ha megegyezik a sofőr és az utas. De mind megy a borítékba” – teszi hozzá, jól mutatva, miféle tévképzetek keringenek a taxisok körében a közösségi fuvarozással kapcsolatban. Többen hangoztatták, hogy az utas nincs biztonságban az uberes autóban, nincs ügyfélszolgálat, és egyáltalán: olyanok vezetik az autót, akik még vizsgát sem tettek. Többségük meg van győződve arról, hogy a 2013-ban bevezetett taxisrendelet óta csökkenő utasforgalom oka nem a hatósági ár miatti drága szolgáltatás, hanem az Uber. Annak ellenére ezt gondolják, hogy a rendelet bevezetése óta csaknem 100 forinttal csökkent a benzin literenkénti ára, miközben a tarifáik nem változtak."


"Amikor a jövő elkezdődik" - összeállítás a taxisok tiltakozásának hátteréről és az Uberről a friss Vasárnapi Hírekben.
A Vasárnapi Hírek már szombaton megjelent, és a nyitva tartó árusoknál vasárnap is megvásárolható. Előfizetőinknek már szombaton házhoz visszük!

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!