A Magyar Autóklub már hónapok óta harsogja, hogy az M1-es autópálya felújítási munkálatai miatt egyre nagyobb és kezelhetetlenebb dugók várhatók az útjavítások környékén, ám a csütörtöki 30 kilométeres torlódásra még ők sem számítottak.
Úgy tűnik, túl sok egymáshoz közel eső útszakaszon indultak meg április-májusban egyszerre a munkálatok, aminek az lett a következménye, hogy a sor csütörtök délelőtt Herceghalomtól Tatabányáig tartott – a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása szerint a Herceghalom és Bicske közelében folyó útépítés miatt az egymástól csupán 15 kilométerre lévő helyszínek között összeértek a feltorlódott járművek. A héten egyébként több új helyszínen is belevágtak az aszfaltba: a Budapest felé vezető oldalon a 23-as és a 28-as kilométer között indultak burkolat felújítási munkák, és a bicskei csomópont környékén is tovább zajlanak a lezárásokkal járó, nagyfelületű javítások – várhatóan május 15-ig. A Magyar Autóklub prognózisa szerint jobb, ha felkészül az utazó, és a fővároshoz közelebbi szakaszokon minimum június végéig, amíg elviekben be nem fejeződnek az M0-s autóúti csomópontnál megkezdődött munkálatok, késő estig 10-12 kilométeres torlódásokra számít.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!