Az elmúlt hetek légi eseményeiből, úgy tűnhet, életveszélyes repülővel közlekedni, a statisztikai adatok szerint azonban még mindig ez a legbiztonságosabb közlekedés.

 
Az Algírba tartó utasszállító gép ktasztrófájának helyszíne

A múlt heti ukrán katasztrófa után, amelyben a maláj légitársaság egyik utasszállítóját lelőtték, ezzel 298 ember halálát okozva, szerdán egy tajvani belföldi járat csapódott földhöz a viharos idő miatt, 47-en, más források szerint 51-en haltak meg. Majd csütörtökön Maliban zuhant le egy algériai utasszállító, amelynek mind a 118 utasa életét vesztette. Ebben a három légi katasztrófában összesen kb. 460 ember lelte halálát, tavaly összesen haltak meg nagyjából ennyien repülőgép-szerencsétlenség miatt. A márciusban eltűnt maláj járaton 239-en voltak.

Ugyanakkor, ha a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség adatait vesszük figyelembe, akkor árnyalódik a kép: tavaly több mint hárommilliárd ember utazott repülővel, 36,4 millió járaton. Összesen 81 baleset történt, azaz 2,4 millió repülőútra jutott egy „probléma”. Az összes baleset 20 százalékában (16 eset) halt meg 210 utas. 2012-ben 75 baleset történt, amely 414 emberéletet követelt.

Ennek ellenére a szakértők határozottan állítják, a repülés egyre biztonságosabb: 2001 óta 42 százalékkal csökkent a repülőbalesetek száma. Az utóbbi hetek balesetei csak szerencsétlen egybeesések következményei, mondta a repülési baleseteket vizsgáló genfi szervezet alapítója.

Ez persze az áldozatok hozzátartozóinak nem vigasz, de akik épp repülőút előtt állnak, azoknak talán „biztató” lehet.

Egy fenyegetőző utas miatt pénteken visszafordították a Sunwing Airlines 722-es járatát Nyugat- Virginia állam felett a torontói Pearson Nemzetközi Repülőtérre, a gépet amerikai F16-osok kísérték vissza. A 183 utasból senkinek nem lett baja.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!