-

 
Illusztráció - Shutterstock

Ha valaki a Széchenyi vagy a Clark Ádám tér felé veszi az irányt ezen a hétvégén, nem tudja nem észrevenni, hogy az oroszlános átkelő fura kék színben pompázik.

Az UNICEF kékje ez, amely a maga egyszerűségében a gyermekjogok világnapjára, illetve a november 20-i UNICEF Gyerekhang eseménysorozatra kívánja felhívni a figyelmet.

Hétfőn ugyanis az UNICEF-tagországok szervezetei szerte a világban „ajtókat” tárnak ki a gyerekek előtt, azzal a céllal, hogy egy kicsit felerősítsék a hangjukat és kiemeljék a jogot, mely szerint minden gyermek – korára és érettségére való tekintettel – megnyilatkozhasson az őt érintő kérdésekben. Ezen a napon a gyerekek benézhetnek a felnőttek világának „kulisszái” mögé és átvehetik az irányítást számtalan helyszínen – a médiától, a sport és a szórakoztatás színterein át egészen az államigazgatásig. Itthon az OTP Bank, a Market Zrt., a Telenor, a dm Magyarország, a Wizz Air, a Budapest Eye, a Róbert Károly Magánkórház és a Pappas Autó vállalta, hogy az UNICEF-fel együttműködve programokat szervez az általános és középiskolásoknak. Az interaktív nyílt napon a gyerekek megismerhetik, hogyan zajlik például egy építkezés, milyen munkát végeznek egy boltban vagy egy bankban, hogyan kell repülőgépet vezetni vagy épp miként működik egy ultrahang-berendezés.
 

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!