A múlt héten káprázatos körülmények között mutatta be a Chanel legújabb, Sissi és Ferenc József ihlette kollekcióját Salzburgban. A patinás divatház mégsem ezért került újra a figyelem középpontjába.

 
Coco Chanel

Nem a Chanel az egyetlen luxusmárka, amelynek hírnevén foltot hagyott a II. világháború. A Louis Vuitton cég szinte biztosan együttműködött a nácikkal, hiszen a bőráruiról híres márka volt az egyetlen, amely a megszállás után is üzemeltethette a Hotel du Parc-ban lévő üzletét. Christian Dior kedvelt tervezője volt a magas rangú német tisztek feleségeinek vagy éppen szeretőiknek. A 3. Birodalom fő divatguruja azonban egyértelműen Hugo Boss volt. A német tervező már 1931-ben a náci párt tagja lett, számos egyenruhát, köztük a Hitlerjugendét is ő tervezte. A háború után az addig sikeres márka megroppant, és csak az 1970-es évek végén állt újra talpra. Egészen 2011-ig kellett várni, hogy a Hugo Boss hivatalosan bocsánatot kérjen náci múltjáért.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!