Drágább lehet a kötelező - Ne különböztethessék meg a biztosítók a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) esetében régi és új ügyfeleiket, azaz ne lehessen az új klienseket egy kedvezőbb ajánlattal „becsalogatni” – erről szól egy kormánypárti törvényjavaslat. Ha elfogadják, akkor a kedvezmények egyszerűsödhetnek, sőt: meg is szűnhetnek.
A kgfb-díjak pedig várhatóan emelkednek. Szinte az is biztos, hogy ha megszavazzák a törvénymódosítást, az új és a régi ügyfelek megkülönböztetéséhez informatikai fejlesztésekre lesz szükség.
A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége a törvénytervezet célját ügyfélszempontból nem tartja rossznak, ám azzal nem értenek egyet, hogy egy képviselő nyújtja be az egyéni indítványt, mivel így nem kötelező a szakmai konzultáció. Ráadásul mivel a január elsejei váltókat a módosítás már úgysem érintheti, semmi nem indokolja a sietséget. Magyarországon 4,2 millió gépjárműre kötelező kgfb-t kötni. Ebből 2,7 millió magánszemély által üzemeltetett személyautó.
Az érintettek hetede vált biztosítót. A szövetség 250 ezer szerződésváltással kalkulál, a tavalyi 270 ezer volt. A szerződésváltások 80 százalékát alkuszokon keresztül intézik az ügyfelek.
A kgfb-díjak idén átlagosan 15 százalékkal emelkednek, így a baleseti adóval együtt 20 ezer forint körüli a díj, s várhatóan még néhány évig emelkedni fognak az árak.
A fideszes tervezet egyébként valójában állami árszabályozás, amely közgazdasági alapelveknek is ellentmond.
A kgfb-piacon 14 biztosító nyújt szolgáltatást. A MABISZ 2010-ben hozta létre a díjnavigátort, amely üzleti érdektől mentesen, teljes körűen összehasonlítja a kgfb-díjakat.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!