A 3-as metró alagútjaiban a vágányok több szakaszon is életveszélyesek, így a Népligetihez hasonló baleset (a múlt héten leszakadt a mennyezet burkoló lemezének két darabja) bármelyik állomáson bármikor előfordulhat – írta drámai hangú levelében egy karbantartó.
A Budapesti Metróért Egyesületnek eljuttatott írásban a következőt jegyezte meg: „A 3-as metró talán legbiztonságosabb szakasza az 1990 végén átadott Árpád híd–Újpest közötti szakasza, igaz a sínkopás ezt a szakasz is érinti, de itt még kezelhető a helyzet. Állandóak az éjszakai karbantartások és a túlóra… Sok helyen az oldalfalakon található márványlapok is bármikor leeshetnek, mivel az elmúlt 20 évben szinte sehol nem végeztek komolyabb karbantartást és szerkezeti, statikai vizsgálatokat… A jelenlegi hibák kijavításához a mi munkánk és felkészültségünk már kevés. A metróvonalon a szerkezeti hibák már annyira kritikusak, hogy egy esetleges azonnali műszaki beavatkozásnak az egész vonalat érintenie kellene… Féltem a munkámat és az utasok biztonságát, de a nyilvánosság elé sem én, sem a kollégáim nem merünk kiállni… Szeretném, ha ezek a problémák az utazóközönség elé kerülnének” – írta a névtelen karbantartó. A levél hatására a hármas metró teljes pályaszakaszának felülvizsgálatát rendelte el Tarlós István főpolgármester. Közleménye szerint a vonalon közlekedő szerelvények felújításáról a főpolgármester már 2011-ben rendelkezett, és az jórészt meg is történt. A városvezető a pályaszakasz felülvizsgálata mellett elrendelte a felelősség kérdésének vizsgálatát is a hármas metró „évtizedes általános elhanyagolt állapotáért”. A hivatal azt is leszögezte: az alagutakban csak műszakilag engedélyezett szerelvények közlekedhetnek.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!