Csupán egy forintot költ majd a kommunikációs kampányokra a kormány a következő három évben, ha hihetünk a Közbeszerzési Értesítőben megjelent pályázati kiírásnak.
Csakhogy sajtóhírek szerint nem hihetünk: Rogán Antal kabinetminiszter alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (Nkoh) nem akarja a nyilvánosság elé tárni, hogy az országgyűlési választásokig mennyit szándékozik elkölteni a „Tudta?” típusú kampányokra. Tavaly nem kevesebb, mint 25 milliárd forintot nyomhattak ki plakátokra, tévés, rádiós és online reklámokra. Mivel a pályázati feltételek ismertetésekor az összeg rubrikát nem lehet üresen hagyni, ezért most inkább egyszerűen beírtak egy forintot, de ez nem jelenti, hogy ne léphetnék túl akár a 25 milliárdos összegkeretet is. A pályázat majdani győzteseivel kötendő egyéves szerződés kétszer is meghosszabbítható, vagyis ezek a cégek viszik majd a kampányokat egészen a következő választásokig, és akár tovább is. Piaci források szerint a pályázat nyilvánvalóan valakikre „rá van szabva”, mivel összesen 11 nap alatt kellene elkészíteni, és csak olyan cégek jöhetnek szóba, amelyek az elmúlt három évben legalább nyolc területen dolgoztak már a kormánynak.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!