Több mint negyvenévi tervezés, két évtizednyi vita és nyolc év építkezés után pénteken megnyitott a 4-es metró. - A végül 452 milliárd forint költséggel megépült 10 megállós vonal a Keleti pályaudvar és a Kelenföldi vasútállomás között közlekedik. - A városlakók körében szinte turisztikai céllá vált a napokban az új metró, de félő, hogy a későbbiekben jelentősen elmarad az utasszám a várttól.

 
Megnyílt a 4-es metró

Pénteken végre elérkezett a nap, amelynek eljövetelében már alig-alig hittünk. Igazi családi programnak bizonyult a 4-es metró meglátogatása a megnyitást követő első napokban Budapesten. Kisgyermekes családok, nyugdíjas és fiatal párok, az autót „egy körre” leparkoló üzletemberek voltak kíváncsiak a főváros legújabb büszkeségére, és suhantak végig a tíz megálló hosszúságú vonalon. Az emberek korosztálytól függetlenül telefonjaikkal vagy profi fényképezőgépeikkel fotózkodtak az állomásokon, amelyek mind különböznek egymástól.

Sokan a mozgólépcsőről még a falakat, színes mozaikokat is megtapogatták, a peronokra állított BKV-alkalmazottaknak sem volt könnyű dolguk, néhányan ugyanis az alagútba is be akartak lesni kíváncsiságukban.

Kis túlzással állíthatjuk, ennyi utasa, mint az első (ingyenes) hétvégén aligha lesz az új vonalnak a jövőben, a BKK elemzői sajtóinformációk szerint attól tartanak, a metró forgalma a kezdetben tervezettnek körülbelül a fele lehet, így nem biztos, hogy sikerül az EU-s támogatás fejében vállalt utasszámot teljesíteni. A pesszimista jóslatok nem rontották a városlakók örömét, a leglelkesebbek kétségtelenül a gyerekek voltak, de sok felnőtt is leszállt állomásról állomásra, hogy minden megállót alaposan megvizsgáljon.

Csak néhány szkeptikus megjegyzés és rosszalló pillantás jelezte, sokan azon gondolkodnak: szép, szép, de mi tartott ezen ennyi ideig, és mi került 452 milliárdba?

keretes
A 4-es metró megnyitásával sok helyen változik a BKV-járatok útvonala és menetrendje az érintett városrészekben. Budaörsön és Törökbálinton, valamint 10 kerületben 40 busz, 5 villamos és 3 troli menetrendje módosul. Leginkább a 7-es buszcsalád és a 49-es villamos érintett, ezekről a vonalakról igyekszenek az embereket az új metróra „terelni”.
 

A 4-es metró megnyitásával sok helyen változik a BKV-járatok útvonala és menetrendje az érintett városrészekben. Budaörsön és Törökbálinton, valamint 10 kerületben 40 busz, 5 villamos és 3 troli menetrendje módosul. Leginkább a 7-es buszcsalád és a 49-es villamos érintett, ezekről a vonalakról igyekszenek az embereket az új metróra „terelni”.

Címkék: közlekedés

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!