Több mint 2 millió forintot költött az Európai Bizottság arra, hogy a regionális politikáért felelős román biztost, Corina Cretut reklámozza hazájában – derítette ki a Politico európai ügyekkel foglalkozó hírportál. A 78 oldalas kiadványt 5000 példányban adták ki, és román politikusokat és újságírókat vettek célba vele.

 
Corina Cretu az Európai Bizottság regionális politikáért felelős román biztosa

A brosúrát még tavaly decemberben kezdték el terjeszteni, miután előző hónapban hatalmas botrányt keltettek Cretu egykori munkatársai. A biztos kabinetjének majdnem fele távozott, mert túl lazának és szakmaiatlannak ítélték a főnök munkatempóját, és felháborítónak, hogy Cretu magánügyek intézésével bízta meg őket.

A jó ízlés a promóanyagban is elkerülte Cretut. Mivel érdemi tartalommal elég nehezen lehetett egy ekkora füzetet megtölteni, a készítők 20, legalább fél oldalas képet közöltek az uniós tisztviselőről, és szétszórva 12 teljes oldalas idézetet is mutattak tőle. Önfényezésből már ez is elég lenne, de sikerült még rátenni egy lapáttal: a szövegekből úgy tűnik, mintha maga Cretu intézné el a különböző fejlesztési forrásokat Románia számára, ami több mint túlzás,.ű

Cretu imázsépítésének hátterében valójában az áll, hogy ha lejár a mandátuma, Romániában akarja folytatni a politikai karrierjét. Az Európai Bizottság egyelőre nem nyilatkozott arról, hogy megérte-e számukra erre 6700 eurót kifizetni.

Az uniós biztos a múlt héten Magyarországra látogatott. Az erről szóló anyagunk az április 9-i VH 3. oldalán olvasható.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!