Nem világos, hogy a fővárosiakat bünteti-e a Fidesz budapesti népszerűségvesztéséért a kormány, vagy a 2019-es önkormányzati választáson egyelőre támogatni kívánt, ám pártonkívüliségét, önállóságát és legitimitását hangoztató Tarlós István főpolgármestert akarja megleckéztetni a kormány, amikor sokadszor szívatja meg a 3-as metróval Budapestet.

 
Tarlós és Orbán - A fotó forrása: Népszava


A máskor könnyű kézzel tízmilliárdokat osztó kabinet szorította rá a fővárost, hogy a 3-as metró szerelvényeit egy orosz céggel újíttassa fel, és ne vadiújakat vásároljon. Aztán a metrópótló buszok körüli mizériával hozta kellemetlen helyzetbe Budapestet, most pedig nem hajlandó kifizetni a metró alagútjának és állomásai felújításának többletköltségét.
(Az eredeti terv 137,5 milliárd volt, ezt remélhetőleg az EU állja.)

Vagyis hiába követelőzött a főpolgármester korábban úgy, hogy „vagy fizet a kormány, vagy nem lesz felújítva a metró”, az eddigi árajánlatok alapján kalkulálható 30-40 milliárdos pluszt a fővárosnak kell kigazdálkodnia.

Erre készülhetett Tarlós, hiszen előre közölte: „ha a főváros magára marad”, akkor hajlandó átcsoportosítani uniós beruházási forrásokat, vagy meglévő hitelkeretéből és más saját forrásaiból – fejlesztések elhagyásával is – pótolja ki a költségeket.

Ehhez képest Tarlós legújabb mondása, hogy nem kell sem a fejlesztési pénzekhez, sem a hitelkerethez nyúlni, mivel a fővárosnak van egy saját, tízmilliárdos pénzmaradványa, megtakarítása. Így ősszel elkezdik a metróalagút északi szakaszának felújítását,a többi szakaszra pedig új tendert írnak majd ki, hátha olcsóbb ajánlatokat kapnak.

Érdekesség, hogy közben a kormány hajlandónak mutatkozik „komolyabb forrást” adni arra, hogy elbontsák a Nyugati és a Keleti pályaudvaroknál lévő felüljárókat.
 

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!