2025-től nem lehet majd benzines és dízeles autókat eladni Hollandiában, ha a parlament felsőháza is elfogadta az alsóház által már jóváhagyott törvénytervezetet. Ennek értelmében szűk tíz év múlva használni még lehet a kőolajszármazékokkal hajtott hagyományos járműveket, de újonnan már csak elektromos gépkocsikat lehet majd vásárolni.

 
Illusztráció: Hassan Ammar, AFP

Norvégiában már átment a parlamenten egy ugyanilyen előírás, és a szakértők azt várják, hamarosan több ország is követni fogja a környezetvédelemben élen járó államok példáját. Ez pedig magával hozza a most még elég drágának számító elektromos autók árának csökkenését is.

De miközben egyes országok a fenntartható fejlődés érdekében újítanak, a kőolajtermelő országok harca folytatódik. Szaúd-Arábia kőolajtermelése rekordokat döntöget, augusztus végére naponta akár 10,8-10,9 millió hordóra növelhetik a kitermelést, amellyel akár Oroszországot is megelőzheti. Az olajmonarchia feltehetően azért járatja csúcsra az olajkutakat, hogy a Kőolaj-exportáló Országok Szervezetének (OPEC), illetve a fórumon kívüli országok szeptemberi egyeztetésén nyomást tudjon gyakorolni vetélytársaira. Az év elején, mikor az energiahordozó hordónkénti ára történelmi mélypontra, 27 dollárra süllyedt, Szaúd-Arábia a termelés korlátozásával akarta felhajtani az árakat, de ebbe a piacra frissen visszatért Irán nem ment bele. Az olajmonarchia nemrég kinevezett új energiaminisztere, Khalid al-Falih viszont nem tartja jónak ezt a taktikát, és úgy látja, a kereslet élénkül.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!