Steven Spielberg a napokban megjósolta, hogy a VR, a digitálisan megalkotott valóságélmény alapjaiban megváltoztatja, talán el is söpri a filmgyártást, de egyelőre még nem a néző, hanem a szereplők kalandoznak virtuális világokban Luc Besson új sci-fijében.

 
Valerian és az ezer bolygó városa - Forrás: Bigbangmedia

A nem videojátékokon edződött szemnek szokatlan élmény a színtisztán számítógéppel megalkotott univerzum, tele groteszk lényekkel és párhuzamos dimenziókkal, amik közt a kibernetikusan és kütyükkel felspécizett emberek – a pár hús-vér színész, mint Clive Owen, Ethan Hawke, az elbűvölő Rihanna és a szupervagány Cara Delevingne – ingáznak. Mégis téves lenne gyerekfilmként felcímkézni, mert ugyan a forgatókönyv naiv, meseszerű, végig harcolnak, mindenki mindenkire lő, a békés fajokat meg durván eltiporják.

A mai szuperhősfilmekhez hasonlóan képregényből készült, de nem az amerikai iskolát követi, valahol Európa és Hollywood között billeg, úgy, ahogy Besson szereti.

Nem csak a rendező nőtt fel a francia sci-fi klasszikuson, George Lucas is merített belőle a Csillagok háborújához. Hasonló idealizmus is hatja át, hogy a különféle fajok élhetnek békében, tudásukat összeadva és megosztva, egy minden eddiginél fejlettebb és igazságosabb bolygóközi „civilizációt” megteremtve, melynek csúcsán az ember állna. Ezen már muszáj mosolyogni, jókora betli arra alapozni a jövőnket, hogy más fajok majd bölcsebbek és különbek lesznek annál, mint hogy ugyanúgy kolonizáljanak minket, ahogy mi tettük a saját bolygónkkal.

Összességében igen hullámzó alkotás, néhol szédületes és magával ragadó, máskor gagyi megoldások is becsúsznak, a főhős figurája kidolgozatlan, a történetvezetés kusza, a konfliktus súlytalan, ám az egész mégsem okoz csalódást, ha eleve a fapados űrhullámvasút és a látványgyorsbüfé kedvéért ülünk be rá.
 

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!