Könnyen fogyasztható vígjáték a Kellékfeleség, mintha csak ezt írta volna fel az orvos a mindennapi stressztől kikészült gyomrunkra. Aranyos kis történet, hatalmas gegek, pikáns (néha vulgáris) poénok, szimpatikus szereplők és fű mentén pár őszinte mondat szeretetről, családról, párkapcsolatról – ez az Adam Sandler-filmek sikerreceptje.
Sandlert sokan nem állhatják, főleg azt nem értik, mit látnak benne a nők, hiszen nem egy Alain Delon, nagyorrú, gombszemű, tátott szájú, pocakosodásra hajlamos, és folyton a lúzer figurát nyomatja. Elárulom: minden filmjében ő az a pasi, aki úgy szereti a nőt, ahogy van. Ha szerelmes, nem rettentheti el semmi attól, hogy meghódítsa a lányt, mint Az 50 első randiban. Hűen kitart felesége mellett a válságba jutott házasságban, mint a Spangolban. Képes változni a szerelméért, mint a Távkapcsban. Más gyerekeit is sajátjaként tudja szeretni, mint az Esti mesékben és a Kellékfeleségben is. Ilyen lenne Mr. Darcy – korunk nyavalyáira alkalmazva.
A Kellékfeleségben is hősieset alakít azzal, hogy kinyilatkoztatja, az igazi nő 30 fölött kezdődik, nincs szüksége plasztikai sebészre – persze úgy könnyű, hogy Jennifer Aniston most is kenterbe veri a húszéves cicimodelleket. Az igazi nőt erőssé és öntudatossá edzette az élet, mégis jó fej, mint a legjobb haverunk, és lehet akár két gyereke is, akikkel együtt lehet őt szeretni. Ehhez azonban neki is fel kell adnia az agglegények egyéjszakás kalandokkal teli arany életét, még ha ezt nem is az igazi nőért tenné, hanem egy újabb cicababáért, akivel szívesen ungabungázna egynél többször is. Csakhogy a lányka megtalálja zsebében a csajozáshoz használt kamu-karikagyűrűt – mert ugye nős férfival nincs bonyodalom, tiszta ügy. Erre ő a válásról rögtönzött sztorival próbálja kimagyarázni magát. A csaj persze nem hisz neki, meg akarja ismerni a jövendőbeli exfeleséget. Nincs más megoldás, Danny (Sandler), aki plasztikai sebész – jó apropó, hogy vicces műtéti roncsokon gúnyolódjanak a filmben –, ráveszi asszisztensnőjét (Aniston), hogy játssza el a dögös dög nejet. Ekkor sétál át a macska a Mátrixból, és ráismerünk: ez bizony A kaktusz virágának klasszikus meséje. Sandler és Aniston nem csak remek lelki- és bűntársak, meglepően erős érzéki kölcsönhatás is működik közöttük.
A film gyöngyszeme Nicole Kidman, aki ádázul alakítja Aniston kígyólelkű kebelbarátnéját. Született Szörnyella de Frász, miközben épp olyan vérforralóan nőies és szexi, mint Aniston. Még ha sejtjük is, hogy mindketten kaphattak céges ajándékot a hollywoodi sztársebészektől (habár Aniston csak egy légzéskönnyítő orrműtétet vallott be eddig), az is látszik, hogy mindketten tesznek is istennői formájukért. A friss pipihús, Brooklyn Decker hiába vonul úgy ki a habokból, mint Ursula Andress a Dr. No-ban, az igazi nőkön még a napolaj is szebben csillog. Ezt pedig egy igen alulvezérelt hím is kiszúrja, mint puli a lebbencslevest.
(Forgalmazza az Intercom)
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!