Szép dolog a testvéri szeretet, de milyen lenne, ha az identitásunkon, az egész életükön kellene osztoznunk egy vagy több testvérünkkel?
Karen (Noomi Rapace) technikailag egy személy, valójában hét ikerlány: az élő lázadás az egygyermekes családpolitikával szemben, amit a 2070-es évekre már nemcsak Kínában, hanem a Földön mindenütt bevezethetnek a túlnépesedés megfékezésére.
A borzongató disztópikus sci-fi egyszerre idéz meg klasszikusokat, mint az 1984 vagy a Gattaca, és a mában egyre valóságosabb félelmeket, a fasizálódás rémétől a klímaváltozás okozta természeti katasztrófák eldurvulásáig. Ebben a világban a felesleges testvéreket „elaltatják”, mint a menhelyen túlszaporodott kisállatokat. GPSkarperecek és retinaleolvasók ellenőrzik minden egyes mozdulatunkat, a személyiségi és a szabadságjogokat a közös túlélés érdekében rég felfüggesztették.
A hét testvér születésük óta egy zárt lakásban él, amit naponta csak egyikük hagyhat el, osztozva a Karen nevű hús-vér avatáron és fekete parókáján. Ám mikor lelepleződnek, kiderül, hogy a mindig kiskosztümben és tökéletes sminkben járó banki üzletkötő minden egyes énje hétszeresen halálos. A hét élet pedig – mint egy morbid videojátékban – hét lehetőség, hogy kiderítsék, mi történik velük, és kiutat keressenek a csapdából.
Ez dramaturgiailag is hét, hol jobban, hol kevésbé kidolgozott szálat indít el, melyekben folyamatosan váltanak akció, krimi, sci-fi és lélektani dráma között. Mivel a testvérek az elnyomó rendszer ellen erővel együtt sem vehetik fel a harcot, az egy digitális perszónaként mozgatott, többes offline személyiségük válik végső fegyverükké, ami már kész egzisztencialista skizo-horror. Ha mély filozofálásba nem akarunk bonyolódni, akkor is fordulatos, feszültséggel teli, kitartóan nyomasztó posztapokaliptikus jövőutazásban lehet részünk.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!