Midnight Music, Millenáris, január 23.
A Budapesti Fesztiválzenekar és meghívott vendégei elsősorban kis éji barokk zenét ígérő programja nem árult zsákbamacskát, mert a fiatal kortárs zeneszerző, Jörg Widmann három darabját is megígérte. Sokan hadilábon állnak a (nagyon) kortárs zenével, és tekintve az éjféli koncertek közönségének alacsony átlagéletkorát, a felkonfot vállaló Hábetler András operaénekes maga is meglepődött a telt házon. Kezdésként meghallgattuk Widmann Ária szólókürtre című opusát. A sejtelmes sötétben csak a kürt villogott kékre világítva, és a rafinált tálalás nagyon jól illett az éterien finom, könnyed, talányos hangulatú zenéhez, amelybe jócskán keveredett humor, líraiság és zenei fricska. Szőke Zoltán előadásában nagyon jó felütésnek bizonyult.
Barokk zenével oldva még két darabot hallottunk Widmanntól (aki nem mellesleg a világ egyik legkeresettebb klarinétművésze), a szólóklarinétre írt Fantáziát saját előadásban, és a Kvintettet. Sziporkázóan szellemes, friss és szofisztikált darab mindkettő, kitűnő interpretációban. A kortárs zenétől idegenkedőket remélhetőleg meggyőzte arról, hogy a kvintett esetében látszólag bármily esetlegesen, csörömpölve szólaltatták meg hangszereiket a zenészek, a végeredmény igazi zene lett!
A mézesmadzagnak szánt Sámson nyitány Händeltől, Vivalditól a Tél a Négy évszakból, Carl Philipp Emanuel Bach (a második fiú a családban) Hamburg szimfóniája és Telemann (a Bach fiú keresztapja) könnyed eleganciájú darabja pedig maga volt a csoda, de kiemelném Pilz János virtuóz hegedűszólóját is a Tél tételben.
A hajnalba csúszó koncertet a matuzsálemi kort megért Hasse drámai operakantátája, A foglyul ejtett Ámor zárta két, az alkalomhoz illő bájjal éneklő szoprán, Dominique Labelle és Yeree Suh közreműködésével.
A következő koncert időpontja:
február 6.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!