Sordöntő lövés, Prime
Fegyvertelen fekete fiatalokat túl sokszor lőnek le fehér amerikai rendőrök, ám a Fox drámasorozata megfordítja a sztereotípiát: fiatal fekete zsaru lő agyon egy fegyvertelen fehér főiskolást intézkedés közben. Az amerikai dél közepén, ahol a lakosság egynegyede fekete, mégis minden rendőr fehér, kivéve az egyetlen „kvótafeketét”, akit viszont épp egy rasszista gyilkossággal gyanúsítanak. Elővigyázatosságból – és félelemből – a szövetségiek két fiatal fekete nyomozót küldenek az ügy felderítésére: egyikük öltönyös jogász, a másik rutinos exzsaru, csakhogy nő. Saját „tesóiknál” azonban senki sem utálja őket jobban: az irigység és a gyűlölet a „felkapaszkodott, áruló” feketék iránt erősebb a fehérekkel szembeni ellenszenvnél is, amit a történelmi sérelmek mellett a mindennapos összetűzések, hátrányos megkülönböztetések fűtenek. A két érdes egyéniséget idővel összecsiszolja, hogy ketten maradnak mindenki ellenében: túl sokaknak nem érdeke, hogy kiderüljön az igazság, és minél jobban végzik a munkájukat, annál inkább kockára teszik karrierjüket, még az életüket is.
A legendás Drót sorozat is eszünkbe juthat a faji indulatokat, az igazságszolgáltatás minden szintjét átható korrupciót, a politika és a média manipulációit, középpontjában pedig egy meghökkentő bűnügyet bemutató, kivételesen színvonalas – a januári Sundance filmfesztiválon debütált – friss szériáról.
A nagy nevekkel (Helen Hunt, Richard Dreyfuss) is erősített, karizmatikus alakításokkal teli dráma nem csak azok számára lehet izgalmas, akik követik az amerikai történéseket Fergusontól Charlottesvilleig, és szeretnék a politikai korrektség máza nélkül látni a feketék, fehérek és a kékek közti ellentéteket; az egyszerű válaszoknál többet akaró kíváncsisága és szenvedélyes szkepticizmusa teszik igazán szexissé.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!