Természetes műanyag -
Colin Foster: White, Art Salon Társalgó

  <h1>Globe - Colin Foster: White, Art Salon Társalgó</h1>-
  <h1>Globe - Colin Foster: White, Art Salon Társalgó</h1>-
  <h1>Cirrepedia - Colin Foster: White, Art Salon Társalgó</h1>-

Globe - Colin Foster: White, Art Salon Társalgó

- – Kép 1/3

Izgalmas organikus formák és nagyon is mesterséges alakzatok kaptak helyet az Art Salon Társalgó galériában, ahol Colin Foster angol származású szobrászművész alkotásaiból nyílt kiállítás White címmel. A „cégér” pedig nem hazudik, a szobrász művei a legtöbb esetben valóban hófehérek, néha már-már a gipszre hajaznak. De valójában nem erről van szó, a korábbi munkásságától eltérően, amikor elsősorban kővel dolgozott, mostanában sokszor műanyagot használ, nem farag, hanem kiönti az alakokat, formákat.

Colin Foster élete sem kevésbé érdekes, mint alkotásai. A londoni születésű művész több mint három évtizede él Magyarországon.

Mindig is a köztéri szobrok érdekelték, és a szocialista blokk jóval több lehetőséget tartogatott a téma vizsgálatára, mint Anglia. Villányban, az ott egykor működött szoborparkban olyan projekteket valósíthatott meg, amire hazájában nem lett volna lehetősége, és bár Londonban is volt műterme, Palkonyán telepedett le. Később Pécsett tanítani kezdett az egyetemen, 2005-től nyolc éven át a PTE Művészeti Karának dékánja volt, és azóta is tanít. A 2015-ben Munkácsydíjjal kitüntetett művészről azt tartják, az angol szobrászat reprezentatív képviselője, amiben ötvöződik a természet közeli szemléletmód az elvonatkoztatott plasztikai formákkal.

Ez az ötvöződés tapintható a kiállításon is: kis kagylókra, mélytengeri algákra és más lerakódásokra emlékeztető alakokat „tesz” egyes szobrainak felületére.

A kiállítás legmeghatározóbb és látványosabb alkotása a körkörös alakban lerakott, kőtömbökre emlékeztető szobrokból létrehozott kompozíció, amelynek elemei külön-külön is izgalmasak a felületükön található „lyukak”, negatív foltok miatt.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!