Családi drámák garmadája, egy egész várost foglyul ejtő titokcunami, rengeteg alkohol, remek színészi alakítások, mozifilmes képi világ – ezt a nézői élményt nyújtotta az Éles tárgyak című HBO-sorozat első epizódja.

 

S  amit a további hét részre még ígérnek: horrorfilmbe illő jelenetek, még több dráma, jól kibontott karakterábrázolás, váratlan fordulatok. Ahogy az egy jóféle amerikai thrillerhez dukál.

Wind Gap egy semmi háta mögötti, Missouri állambeli helység, ahol a félelem és a gyanakvás alapját rejtélyes gyerekgyilkosságok és a mélyben megbúvó titkok adják. A helyiek ezért frusztráltságukat generációról generációra örökítik tovább, s fojtják italba – így telnek a titkokkal teli hétköznapok, amelyet felborít egy innen származó újságíró, Camille Preaker felbukkanása. A nő ugyan már rég elköltözött a családi házból, de a főszerkesztő visszaküldi az éppen a pszichiátriáról szabaduló, s nem meglepő módon alkoholbajokkal küzdő fiatal újságírót, hogy tényfeltáró cikket írjon a helyi, brutális gyerekgyilkosságokról.

A nyomozás kvázi ürügy csak ahhoz, hogy megismerjük a súlyos titkok terhe alatt nihillé változó főszereplők életét. Így például Camille (az ötszörös Oscar-díj-jelölt Amy Adams játssza) és anyja (akit Patricia Clarkson alakít) viszonyát, középpontba állítva a szülő-gyerek kapcsolatokat, a gyerekkori traumák feldolgozatlanságának következményeit és a szeretetnélküliséget. Az Éles tárgyak Gillian Flynn első, bestseller regényéből készült sorozat (az írónő munkája a Holtodiglan), amelynek rendezője a Hatalmas kis hazugságokat is jegyző Jean-Marc Vallée.

Az első epizód feszültségét fokozták a nem túlbeszélt jelenetek, a tükrökben és az egyes ajtók becsukódásával, valamint kinyílásával időnként feltűnő múltbeli arcok és cselekmények, egybemosva a múltat a jelennel. Várhatóan sok ajtó fog még kinyílni, amelyek mögé érdemes benézni…

A szinkronos tévépremier július 22-én, 20 órakor lesz az HBO3-on.

 
Címkék: kritika

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!