A rendszer majdnem tökéletes, a hibázás esélye alig egy százalék. Ezt tartják a Forma–1-es csapatokat segítő számítógépes rendszerekről, amelyek segítenek meghozni a mérnököknek a lehető legjobb döntéseket. Az egy héttel ezelőtti Monacói Nagydíjon aztán a 99 helyett az 1 százalék „diadalmaskodott”.
Bár a Hamilton-szurkolók, sőt talán maga a Mercedes-istálló emberei sem értik még teljesen, hogyan csúszhatott ki a biztos győzelem a kétszeres világbajnok brit pilóta kezéből, a mozaikokat összerakva úgy fest, a körülmények és a véletlenek elképesztő összejátszása okozta minden idők egyik legfurább hibáját, azaz, hogy Hamilton a felesleges kerékcsere miatt első helyett csak harmadik helyen zárt. A hírek szerint a mindig kavarodást okozó safety car bejövetele mellett az is hozzájárult a Mercedes rossz helyzetfelismeréséhez, hogy Monacóban az épületek miatt az öszszes pálya közül a leggyengébb a GPS-jel, így a boxutcában nem tudhatták biztosan, mekkora is pontosan Hamilton előnye. Ennél is banálisabb, hogy a Mercedes-szerelők a safety car bejövetelekor teljes harci díszben kivonultak, mintha kerékcsere készülne, de csak azért, hogy megtévesszék a rivális Ferrarit. A tévében is mutatott jelenetet Hamilton kiszúrta egy pálya melletti kivetítőn, és azt hitte, csapattársa, Rosberg kiállt új gumikért, ami után ő is ki akart jönni, így aztán az ő erősködése is hozzájárult ahhoz, hogy a főnökei végül a végzetes kerékcsere mellett döntöttek.
A világbajnoki izgalmaknak nem tett rosszat az eset, ami persze rögvest be is indította az összeesküvés-hívők fantáziáját. Hamilton mindenesetre 126 ponttal érkezik a jövő hétvégi Kanadai Nagydíjra, Rosbergnek 116, a Ferraris Sebastian Vettelnek pedig 98 pontja van.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!