Bár ezen a héten nem dübörögtek a motorok a Forma–1-es versenypályán, mégis jócskán akad feszültség egyes istállók háza táján.
Vettel múlt heti keserédes győzelme miatt áll a bál a Red Bullnál: a Maláj Nagydíjon ugyanis a csapat két pilótája, Sebastian Vettel és Mark Webber késhegyre menő küzdelmet vívott a győzelemért. Végül a vezető pozícióban lévő, a csapatutasításra kissé lassuló Webbert a háromszoros világbajnok Vettel egy igen kockázatos manőverrel szorította le az első helyről. Pedig a csapatvezetés neki meg azt üzente a rádión, hogy tartsa a tempót, mert kopnak a gumik és fogy az üzemanyag, vagyis ne törekedjen Webber megelőzésére. A Mercedesnél viszont Nico Rosberg fegyelmezett volt, csapatának engedelmeskedve nem előzte meg Lewis Hamiltont, hagyta, hogy ő érkezzen be a harmadik helyre. Az eredményhirdetésnél Vettel és Webber nemigen nézett egymásra, és jól látszott, hogy Hamilton sem boldog, mert tudta, sőt a futam után nyilvánosan elismerte, hogy csapattársát illette volna a dobogó, hiszen gyorsabb volt nála. Bár Rosberg nyilatkozatai higgadtak voltak, mégis érezhető volt a keserűség, míg a Mercedesnél váltig bizonygatják, hogy ez nem okoz problémát a két versenyző között.
Vitathatatlan tehetségét elismerve Vettelt kezdetben az „új Schumiként” emlegették, de úgy tűnik, egyre jobban hasonlít a „simlis” Schumacherhez is, hiszen emlékezetes, hogy a hétszeres világbajnok a győzelmeit nemcsak vezetői tudásának, hanem trükkjeinek is köszönhette. A Maláj Nagydíj után a nemzetközi sajtó jó része elítélte Vettelt, mondván, most kimutatta a foga fehérjét, de vannak olyan vélemények is, hogy a verseny arról szól, győzzön a jobbik és ne a vezérlőpultnál dőljön el, hogy ki nyerhet meg egy futamot. A nézők megítélése is eltérő, vannak, akik szerint Vettel gusztustalanul viselkedett, mások viszont éppen azt a harci szellemet hiányolják Webberből, ami Vettelben megvan, ezért lett ő a világbajnok. Bár most Vettel bocsánatot kért a történtekért, három évvel ezelőtt, amikor először zördült össze Webberrel, úgy nyilatkozott: a Forma–1 olyan sportág, ahol minden pilóta önző és mindenki elsősorban a csapattársát akarja legyőzni, aki majdnem azonos technikával rendelkezik. A történtek után sokan biztosra veszik, hogy a Forma–1 legidősebb, 37 éves pilótája, Mark Webber a szezon végén távozik a Red Bulltól.
A száguldó cirkuszban nem új keletű a csapaton belüli rivalizálás. A ’80-as évek végén, illetve a ’90-es évek elején ma már klasszikusnak számító ellentét húzódott Ayrton Senna és Alain Prost között. Senna 1988-ban igazolt a McLarenhez, ahol akkoriban Prost volt a sztár. A született tehetségnek tartott brazil nem tisztelte világbajnok csapattársát és felvette vele a harcot. A „balhé” 1989-ben a Portugál Nagydíjon csúcsosodott ki, amikor a rajtot jól elkapó Senna későn vette észre, hogy Prost megtalálta mellette a kivezető utat, ezért ráhúzta a kormányt és mintegy 250 kilométeres tempónál majdnem felkente a boxutca falára. A professzornak becézett Prost ugyan kivédte a stiklit, de a verseny után kijelentette, hogy az ilyen manőverek tűrhetetlenek. Kettőjük belharca a továbbiakban is folytatódott, emiatt Prost átigazolt a Ferrarihoz. Jócskán dúlt a háború Fernando Alonso és Lewis Hamilton között is, amikor mindketten a McLarennél voltak és az újonc Hamilton igencsak vehemensen szorongatta a már világbajnok Fernandót. Rivalizálásuk nagyban hozzájárult ahhoz, hogy 2007-ben a „nevető harmadik”, vagyis Räikkönen lett a végső győztes. Amikor azután Alonso átnyergelt a Ferrarihoz, Hamilton lehiggadt és hamarosan ő is világbajnok lett.
A Forma–1 egyik legnagyobb botránya volt, amikor 2002-ben az Osztrák Nagydíjon Rubens Barrichellónak a célegyenesben el kellett engednie csapattársát, Michael Schumachert, akinek a világbajnoki cím megszerzéséhez kellett a futamgyőzelem. Akkor a nemzetközi autósport vezetősége egyértelművé tette: az ilyen csapatutasítások megengedhetetlenek, hiszen befolyásolják a verseny alakulását. Persze van, hogy az utasítások oka az aggodalom, a versenyzők összetörik a sokmilliós autókat, kiütik egymást és végül egyikük sem ér célba. Az utóbbi időben a helyzet annyiban változott, hogy a teamek farizeus módon „virágnyelven”, például benzinfogyásra, gumikopásra hivatkozva, vagy mint például a Red Bullnál, a legszigorúbb csapatutasításnak számító „Multi 21” kód (kímélő üzemmód) közlésével jelzik a kívánságukat: ne előzd meg csapattársadat! A Maláj Nagydíj után Ecclestone is azt nyilatkozta, nem híve a csapatutasításoknak és különösen a Mercedesre neheztelt, amiért szerinte indokolatlanul Hamilton mögött tartotta Rosberget. A rivális csapatok eddig óvatosan kommentálták a történteket, de többségük szerint különösen a Red Bullnak kell „kezelnie” a csapatnál kialakult helyzetet. Nos, majd meglátjuk… A következő futamig van még idő, a verseny április 14-én, a Kínai Nagydíjon folytatódik.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!