Hét versenyhétvégén és huszonnyolc futamon vannak túl a kamion Európa-bajnokság versenyzői. Az első szeptemberi hétvégén a Hungaroringen dübörögtek a monstrumok, ahol 25 éves szünet után rendeztek ismét kamionversenyt. A hazai viadalon a magyar címvédő Kiss Norbert, az OXXO Racing Team 30 éves pilótája remek teljesítménnyel, két győzelemmel és két dobogós hellyel tovább növelte előnyét, jelenleg az összetettben 441 ponttal áll az élen. Kiss Norberttel beszélgettünk.

  <h1>A Hungaroringen a magyar címvédő Kiss Norbert, az OXXO Racing Team 30 éves pilótája remek teljesítménnyel, két győzelemmel és két dobogós hellyel tovább növelte előnyét - Fotó: Marjai János, MTI</h1>-
  <h1>Kiss Norbert a Hungaroringen a kamion
Európa-bajnokság futamán - Fotó: Marjai János, MTI</h1>-

A Hungaroringen a magyar címvédő Kiss Norbert, az OXXO Racing Team 30 éves pilótája remek teljesítménnyel, két győzelemmel és két dobogós hellyel tovább növelte előnyét - Fotó: Marjai János, MTI

- – Kép 1/2

– Kezdjük egy kis matematikával. Még három versenyhétvége, azaz tizenkét futam van hátra a bajnokságból. Hogyan kell szerepelni az Európa-bajnoki cím megvédéséhez?

– A Hungaroring után 119 ponttal vezetek. Egy-egy hétvégén, ha valaki mind a négy futamon győz, maximum 80 pontot lehet szerezni. Így elég kényelmes az előny, de a bajnokság még távolról sincs lefutva, bármi megtörténhet, a technika ördöge nálunk is „bezavarhat”. Szeretnék továbbra is jól szerepelni, minél több futamgyőzelmet szerezni, és azt gondolom, ha minden sikerül, az utolsó előtti hétvégén Spanyolországban már megnyerhetjük a bajnokságot.

– Korábban azt nyilatkozta, élete nagy álma, hogy a Hungaroringen versenyezzen a kamionnal.

– Igazán nehéz szavakat találni, hogy milyen volt megtapasztalni a hazai szurkolók közelségét, és azt a lelkesítő, jó hangulatot, amit a pályán teremtettek. Minden sikeres sportolónak azt kívánom, hogy átérezhesse, milyen csodálatos dolog ilyen hazai közönség előtt versenyezni és dobogóra állni.

– A Hungaroringen köztudottan nehéz előzni. Mit mondtak erről a külföldi pilóták?

– Egyöntetű vélemény volt, hogy a pálya nagyon nehéz. Még nekem is az volt, pedig már ismertem, és volt elképzelésem arról, hol lehet támadást indítani, pozíciót nyerni. A rajtom nem mindig sikerült, álltam a kilencedik helyen is, de jól boldogultam az előzésekkel, így mind a négy futam végén a dobogóra állhattam.

– Idén májusban Ausztriában a négy futamból négyszer végzett az élen. Mennyire gyakori ez a bravúr?

– Ritkaságnak számít. Nekem is először sikerült. Akkor nagyon jók voltak a rajtjaim, és kapásból meg tudtam előzni a legnagyobb riválisaimat.

– A kamion Európa-bajnokság jövő héten a belgiumi Zolderben folytatódik, egy szűk, dimbes-dombos pályán. Nem jelent ez külön nehézséget a monstrumok számára?

– Zolder valóban speciális pálya, de nekem az egyik kedvencem. Az elmúlt években is szerettem oda járni, voltak már ott sikereim. Remélem, ez a hétvége is jó eredményekkel zárul majd.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!