Komoly sikerként értékelik, hogy egy magyar pálya-autóversenyző, Kiss Pál Tamás a GP3-ban, a Formula–1-hez vezető lépcső egyik fokának is tartott sorozatában versenyez ebben az évadban. A májusban 20 éves miskolci fiatalember tavaly az angol Renault-bajnokságban száguldott, méghozzá nagyszerűen, hiszen az összesített versenyben a harmadik helyen végzett, hosszabb időn át ő vezette a pontversenyt.
– Hogyan került kapcsolatba Stefano Favaróval, aki hosszú éveken át Talmácsi Gábor menedzsere volt?
– Egy újságíró barátom mondta, hogy profi menedzserre lenne szükségem. Összehozott Stefanóval, és megegyeztünk, ezentúl ő intézi az ügyeimet, kellő tapasztalata van a benzingőzös világról.
– Mi a különbség a tavalyi Renault és az idei autója között?
– Ha nem is ég és föld, de komoly differencia. A silverstone-i pályán korábban többször is versenyeztem. Az új GP3 kocsi körönként kilenc másodperccel jobb mint a másik.
– Bemutatná a sorozatot?
– Ebben a GP3-as sorozatban egy versenyen harmincan állunk rajthoz egyforma autókkal, Dalara karosszériával, amelyet egy 2 literes Renault-motor hajt, 280 lóerős és hat sebességfokozatú a váltója, amely a kormányon van elhelyezve, végsebessége az áttételtől függően akár 275-280 kilométer lehet. De ami a leglényegesebb, összesen két pedálja van, fék és gáz.
– Milyen tapasztalatokat szerzett a tesztnapok alatt?
– Az első alkalommal kissé le voltunk maradva a többi csapattal szemben, mivel az autó is olyan, mint egy szabó, aki a ruhát rászabja az emberre, itt pedig versenyzőként kell megcsinálni a beállításokat. Az igaz, hogy minden autó azonos, és ebben a sorozatban a vezetői kvalitás is többet számít, mint másutt, de a beállítás az, amellyel előnyre lehet szert tenni, és ezeket finomítottuk az elmúlt napok alatt.
– Két csapattársa van. Velük hogy bírt a pályán?
– Szinte azonos időket mentünk az első alkalommal, de a második és harmadik teszten már gyorsabb voltam náluk.
– Hogyan fogadták?
– A csapat nagyon kedves volt és segítőkész, kiváló emberek alkotják a technikai segítő stábot, és a fiúk is nagyon kedvesek, habár a pályán öldöklő csatát vívunk egymással.
– Mi a sorozat menete?
– Az európai Forma–1-es versenyek betétfutamai leszünk, 8 alkalommal hétvégenként kétszer, szombaton és vasárnap is autóba kell ülni.
– Mikor lesz a bemutatkozó versenye?
– A május 8-i Török Nagydíjon lesz az első futamom.
– Tavaly ingázott Anglia és Miskolc között, egyetemre járt.
– Idén is ez a programom, tesztek, versenyek és az egyetem.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!