A legutóbbi Forma–1-es futam után már Bahreinben felerősödtek azok a híresztelések, hogy az Audi beszállna a Forma–1-be, ha nem Bernie Ecclestone állna az élén.

 
Bernie Ecclestone - Fotó: Michaela Rehle, AP

Ecclestone a BBC riporterének meglepő kijelentést tett: hajlandó nyugdíjba menni, ha valóban ez szükséges az Audi szerepvállalásához. Ma még nem lehet tudni, hogy mennyire komolyak ezek a hírek, az viszont tény, a Forma– 1-nek jót tenne, ha egy újabb neves márka motorjai is megjelennének a mezőnyben. Annak idején az autóversenyeket azért találták ki, hogy az autógyárak bemutassák, mire képesek. Ha valaki végiglapozná a száguldásokról szóló korabeli tudósításokat, akkor bizony olyan márkanevekkel találkozna, amelyekre ma már csak a legidősebb rajongók emlékeznek.

Ami pedig a királykategóriát illeti, a Forma–1-ben korábban a csapatok 8-10 féle erőforrást használtak, és olyan kiemelkedő autógyárak motorjai hajtották a száguldó szivarokat, mint az Alfa Romeo, a Ford, a Lamborghini, a Yamaha, a Porsche, a Peugeot, a Renault, a Honda, a Mercedes és a Ferrari. Mára csak az utóbbi négy maradt meg. Jelenleg a német autógyár a legjobb, a legeredményesebb csapat pedig a Mercedes.

Most kihívóként a Ferrari jelentkezett, az egyedüli team, amely kezdettől fogva részt vesz a száguldó cirkuszban. Az olasz istálló többször is nehéz helyzetbe került. A ’90-es évek elején például nem sok babér termett számukra, de Michael Schumacher leigazolásával sikerült előre lépniük, és ezt követően hosszabb időn át uralták a versenysorozatot. Az elmúlt években ismét „elmerültek”, az idei négy verseny után azonban már látható, hogy komoly munka folyik az olaszoknál, hiszen a megújult vezetéssel nemcsak lépésről lépésre, hanem szinte „futva” haladnak előre. A Red Bulltól elcsábított négyszeres világbajnok Sebastian Vettel az idénynyitó melbourne-i, majd a kínai futamon harmadik lett, Malajziában pedig rácáfolt azokra a híresztelésekre, amelyek szerint csak a mezőny legjobb autójával képes győzni, és a verhetetlennek hitt mercedesesek, Lewis Hamilton és Nico Rosberg előtt megnyerte a nagydíjat. Csapattársa, Kimi Räikkönen Bahreinben csípte el a dobogó második fokát. A Ferrari vezetői szerint Maranellóban mindenki keményen dolgozik azért, hogy behozzák a hátrányukat a Mercedesszel szemben, sőt a céljuk az, hogy mielőbb elé kerüljenek.

Ezzel együtt a Forma–1-es versenyekről szóló tudósítások már jó ideje nem a lélegzetelállító izgalmakról szólnak. Tavaly a Mercedes istálló fölénye miatt inkább az a belháború foglalkoztatott mindenkit, amely a csapattársak, Rosberg és Hamilton között zajlott. Állítólag akkor kibékültek, és elásták a csatabárdot. Most viszont, úgy tűnik, újra kiéleződik kettőjük párharca, amely eddig egyértelműen Lewis Hamilton sikerét hozta.

A pontversenyben élen álló brit pilóta a pályán parádésan vezet, míg Rosbergen látszik, hogy görcsöl, eddig egyszer sem tudta igazán megszorítani a világbajnokot, aki már három győzelmet begyűjtött. Rosberg legutóbb Kínában élesen beszólt Hamiltonnak, azzal vádolta, szándékosan vezetett olyan stílusban, hogy a két ferraris pilóta, Vettel és Räikkönen a nyakára jöhessen. Hamilton egyelőre nem vette fel a kesztyűt, mondván, nem tartozik a feladatai közé, hogy Nico futamával foglalkozzon.

A Forma–1-es sorozat következő versenyére május 10-én Barcelonában kerül sor. A Spanyol Nagydíj nagy kihívást jelent az eddig nem túl sikeres Fernando Alonso számára, aki abban bízik, a hazai környezetre javulni fog a gyengélkedő Honda teljesítménye és kellemes meglepetést szerezhet a rajongóinak.

Címkék: Forma–1

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!