Számítógépes szimulátortól az Európa-bajnoki címig. Röviden így lehetne összefoglalni egy 29 éves autóversenyző pályafutását, aki nemrég a magyar autósport legnagyobb sikerét aratva megnyerte a FIA Kamion Európa-bajnokságot. Nem volt könnyű helyzetben, hiszen az idényzáró hétvégén Le Mans-ban még hárman voltak esélyesek a végső sikerre.

 
Kiss Norbert - Fotó: MTI, Földi Imre

Azután Kiss Norbert, az Oxxo Energy Truck Race Team szombathelyi versenyzője a két nap alatt megrendezett négy futamon két alkalommal is a dobogó tetejére állhatott, emellett fantasztikus teljesítménnyel a nyolcadik helyről rajtolva egy bronzérmet is elért. Norbert a versenyzést egy autós szimulátorral kezdte, majd pályaversenyzőként folytatta, de itt nem volt lehetősége a továbblépésre, ezért megragadta a kínálkozó alkalmat, 2011-ben átnyergelt egy több mint ezer lóerővel erősebb kamionra. Tehetségét bizonyítja, hogy óriási meglepetésre már az első évben egy gyengébb típusú motorral is sikerült futamgyőzelmet aratnia.

– Amikor az emberek kamionokról hallanak, akkor az országutak vándoraira gondolnak…

– Hát ránk ez nem vonatkozik, a mi versenysorozatunk egy-egy hétvégén négy futamból áll, és a különböző helyszínekre a kamionok nem a „saját lábukon”, hanem szállítóval érkeznek.

– Le Mans-ban két korábbi kontinensbajnokot is maga mögé utasítvagyőzött. Milyen reményekkel vágott neki az idei szezonnak?

– Hasonló reményekkel, és ami nagyon fontos, kemény munkával próbáltunk felkészülni a bajnoki álmok megvalósítására.

– A célba érés után mégis elakadt a szava.

– Igen, mert az elmúlt négy év az életem egyik legnehezebb időszaka volt a versenyzés szempontjából. Amikor elkezdtük, viszonylag hamar jöttek a részsikerek, de voltak olyan elképesztő nehézségek és mélypontok is, amikor úgy gondoltuk, akár még tíz év is kell ahhoz, hogy megnyerjük az Európa-bajnokságot. Idén azonban tökéletesen alakult minden, jó volt a fejlesztés, kiváló volt a csapat, jó munkát tudtunk végezni. Emellett kisebb koccanásokkal sikerült elmenteni az idei szezont, nem csúsztam bele nagyobb ütközésekbe, nyilván ez is kellett a bajnoki címhez.

– A kamionversenyek nagyon népszerűek Európában, sokszor több mint százezer ember megy ki a futamokra. Lehet érezni a hangulatot egy ilyen öt és fél tonnás zárt monstrumban?

– Hogyne, amikor az ember látja a telt lelátókat, az nagyon-nagyon jó érzés. Le Mans egyébként is az egyik legnépszerűbb verseny, mindig jó a hangulat, egyszóval csodálatos dolog volt itt nyerni.

– Nem az egyedüli magyar a mezőnyben. Csapattársa, a 18 éves Major Benedek hogy zárta az idényt?

– Beni ebben a szezonban is sokat fejlődött, de sajnos önhibáján kívül bekeveredett egy nagyobb karambolba, megsérült a térde, emiatt a szezon végén futamot is ki kellett hagynia, így nem tudta megjavítani a tavalyi összetett eredményét, a tizedik helyet, noha minden esélye megvolt rá.

– Az Európa-bajnok és a csapata most szabadságra megy?

– Mindenképpen megpróbálunk egy kicsit pihenni, bár ami engem illet, máris visszaülnék a volán mögé. Most a fejemet dolgoztatom, van a tarsolyomban jó néhány ötlet, amit meg kellene valósítani, mert a nagy riválisok, a német Jochen Hahn és a spanyol Antonio Albacete sem fogja feladni a küzdelmet, ők is fejleszteni fognak. Vagyis télen a garázsban dolgozunk, de nagyon várom a felkészülési időszak kezdetét.

Címkék: autósport

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!