A Forma–1 Magyar Nagydíj jövője a tét
A Forma–1-et kedvelők körében köztudott, hogy Bernie Ecclestone folytatja az európai versenypályák csökkentését, és mivel szereti a változatosságot, általában a meglévő szerződések meghosszabbítását is feltételekhez köti. Teheti, hiszen, számos ország jelezte, hogy belépne a „száguldó cirkusz” rendezésébe és a 21. század követelményeinek megfelelő pályát építene. A Magyar Nagydíj szerződése 2016-ban jár le, tehát még időben lépni kell ahhoz, hogy a Hungaroring a tradicionális pályák közé tartozzon.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnöke lapunknak megerősítette, hogy Gerstl Péter alelnök sikeres tárgyalásokat folytatott Abu Dhabiban a hosszabbításról. „Természetesen velünk szemben is vannak olyan követelmények, amelyeket teljesíteni kell. Ezek között szerepel az új előzési zónák kialakítása, amelyhez Ecclestone úr személyes közreműködése mellett több neves versenyző, így Alonso, Vettel, Schumacher és Niki Lauda véleményét is kikérjük. Emellett további korszerűsítésre is szükség van, ilyen például a pálya teljes újraaszfaltozása” – nyilatkozta Gyulai Zsolt. Arra a kérdésre, hogy mindez mennyibe fog kerülni, az elnök elmondta: mivel a Magyar Nagydíj jelentős bevételt hoz az országnak, a munkálatok elvégzéséhez a kormány elvi támogatását bírják. Ha elkészülnek a megfelelő tervek, és ha minden jól alakul, akkor 2021-ig biztosan lesz Forma–1-es futam a Hungaroringen.
A Magyar Nagydíj szervezőinek erősen „kapaszkodniuk” kell, hiszen a jelenlegi versenynaptárban az európai helyszínek, köztük Budapest, már jelentős lemaradásban vannak az öreg kontinensen kívüli futamokkal összevetve: az előbbiből nyolc van, míg az utóbbiból már tizenkettő, nagy többségükben ázsiai és közel-keleti versenyek. A pálya átépítése feltehetően a jövő évi futam után kezdődhet, és nyílván a 2014-es versenyre kész kell lennie. A Hungaroringen az 1986-os átadás óta eddig kétszer módosítottak, de ezek nem mérhetőek a most elhatározotthoz.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!