Ausztráliában kezdődik a Hamilton–Rosberg csata.
A március 15-i idénynyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Forma–1 kedvelőit már leginkább az foglalkoztatja, vajon mi lesz Fernando Alonsóval, egyáltalán visszatérhet-e valaha is a spanyol pilóta a versenysorozatba. Alonso sorsa háttérbe szorítja a szokásos találgatásokat, vajon 2015-ben is a Mercedes csapata uralja-e a mezőnyt, folytatódik-e a csapattársak, Lewis Hamilton és Nico Rosberg párharca, lesz-e, aki beleszólhat kettejük küzdelmébe.
A brit Mirror információja szerint kérdésessé vált, hogy Fernando Alonso újra vezethet-e a Forma–1-ben, orvosai sem tudják megmondani, hogy visszatérhet-e. A hivatalos állítás szerint Alonso február 22-én a barcelonai teszt során a mai napig tisztázatlan körülmények között kicsúszott, falnak ütközött és agyrázkódást szenvedett. Noha csapata, a McLaren kezdetben igyekezett úgy tenni, mintha rutin ügyről lenne szó, egyre több nyilvánosságra kerülő részlet cáfolta ezt. A Mirror állítása szerint Alonso autója kifejezetten lassan gurult neki a falnak, és a balesetet pilótahiba okozta. A lap szerint ez arra utal, hogy Alonso már előzőleg eszméletét veszítette. Ezt egy másik forrás is megerősítette. A madridi El Pais szerint a magához térő Alonso retrográdemlékezet-kiesésben szenvedett, tudta, hogy ő Fernando, de gokartversenyzőnek mondta magát, akinek fő célja a Forma–1. Német források szerint a versenyző nem emlékezett a balesetére.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még vizsgálja a balesetet, az viszont már biztos, hogy a kétszeres világbajnok spanyol az orvosai tanácsára elővigyázatosságból kihagyja a szezonnyitó ausztrál futamot. Egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor kapcsolódhat be a versenysorozatba, ha a legfrissebb információk nyomán valaha is sor kerül erre.
A legfrissebb hírek szerint Alonso, mint ezt közzé tette a Twitteren, jól érzi magát, keményen edz és a március végi maláj futamra készül.
Ami az esélyeket illeti, az első idei teszten Jerezben az immár ferraris Vettel és csapattársa, Kimi Räikkönen megmutatta, hogy nem szabad leírni a tavaly futamgyőzelem nélkül maradt olasz együttest. De azért a végső teszteken, a Mercedes mindkét pilótája Rosberg és Hamilton igencsak odalépett a gázpedálra, és világossá tette, hogy ki az úr a háznál. Mindketten optimistán várják az új szezont, a brit versenyző a világbajnoki címvédésre, a német pedig a Hamilton elleni visszavágóra készül. Kérdés, vajon idén milyen lesz a csapattársak közötti kapcsolat, mert tavaly igencsak sok volt a feszültség. A rivális csapatok úgy vélik, a Mercedes istálló jól felkészülten várja az új szezont és jelentős előnnyel rendelkezik a többiekhez képest. Vettel szerint nehéz megmondani, ki van közvetlenül a Mercedes mögött, de elég szoros a helyzet a Williams, a Red Bull és köztük. Szerinte az idénynyitón, ha csak nem lesznek problémáik, a Mercedes pilótái viszik el az első két helyet, de reméli, hogy a két Ferrari követi őket.
A legfrissebb hírek szerint a tavaly csődeljárás alá vont Marussia jogutódja, a Manor Marussia elvben rajthoz állhat az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon, így kettővel több autó indulhat Melbourne-ben. Az istálló közleményt adott ki arról, hogy vállalni tudja a szereplést a száguldó cirkuszban, és eddig egy versenyzőjét nevezte meg, aki a brit Will Stevens lesz.
Forma–1-es versenynaptár 2015
20 futam lesz a 2015-ös szezonban, visszatér Mexikó
A versenyzők könnyebb megkülönböztetése érdekében minden egyes versenyen a pilótáknak alapvetően ugyanazt a sisakfestést kell használniuk. Ez legérzékenyebben Vettelt érinti, aki előszeretettel használt a futamokon más-más sisakfestést. Nemrég kijelentette, örömmel megszegi a tilalmat és kifizeti a büntetést, ha azt később jótékony célra fordítják.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!