Felszállt a füst – bár a versenyautózás világában az ilyesmi amúgy nemigen jelent jót –: Michael Schumacher némelyek bánatára, míg mások örömére folytatja Forma–1-es pályafutását, és a következő évadban is a Mercedes pilótája lesz.
A távozásával, helyesebben a nem túl sikeres szezonját követő (újabb) visszavonulásával kapcsolatos pletykákat maga a hétszeres világbajnok német cáfolta. A híresztelés meglehetősen régóta tartotta magát, ami nem csoda, hiszen a száguldó cirkusz „porondmestere”, vagyis az autós gyorsasági világbajnokság sok évtizedes történetének legsikeresebb alakja tavaly, és egyelőre idén sem alkotott maradandót. Kevésbé szépítve a dolgot: gyakorlatilag kudarcot vallott, mert nemhogy futamgyőzelmekkel maradt adós híveinek, de még a dobogó közeli helyek valamelyikének a megkaparintása is meghaladta mind az ő, mind a német (verseny)autóipar általa is fémjelzett egyik csúcstermékének, a Forma–1-es Mercedesnek a mai tudását. Pedig azt követően, hogy tavaly visszatért az F–1-es vb-sorozatba, általános volt a vélekedés: Schumacher akár a régi önmaga lehet. A gyakorlatilag folyamatosan gyengécske szereplés előbb csalódást, majd egyre erőteljesebb morgolódást váltott ki támogatói táborában is, és ha elküldése ily durva formában nem is merült fel, hatalmas meghökkenést aligha okozott volna, ha az idei világbajnoki szezon nélküle kezdődik el. Esetében aligha a pénz, mint inkább a presztízs, a „majd én megmutatom, hogy még most, 42 évesen is mekkora király vagyok” jellegű önfejű hiúság volt a mozgatója a döntésnek: 2011-ben is megpróbálja. Az osztrákok egykori háromszoros világbajnoka, Niki Lauda pár nappal ezelőtti nyilatkozatában. nemes egyszerűséggel visszavonulásra szólította fel Schumachert. A hétszeres bajnok mintha csak Laudának válaszolt volna, e hét elején bejelentette, hogy esze ágában sincs kiszállni az F–1-es versenyautóból.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!