Túl van az első idei teszten a Forma–1 megcsappant mezőnye. A március 15-én Melbourne-ben, az Ausztrál Nagydíjjal kezdődő 2015-ös szezontól a csődbe jutott Caterham és Marussia távol marad, így várhatóan 9 csapat 18 autója áll rajthoz. Ezt a számot Bernie Ecclestone, a Forma–1 ura kevesellte, ezért korábban volt egy ötlete, hogy a nagy csapatok 3 autóval vegyenek részt a sorozaton, ám kezdeményezését az érintettek anyagi okokra hivatkozva elutasították.

 
A Ferrarinál Alonso ülését átvevő Sebastian Vettelnek nem lehet oka panaszra - a felvétel a jerezi teszten készült - Forrás: Profimedia-Red Dot

A négynapos jerezi teszten persze mindenki a „nagyokat” figyelte. A 2014-es idény befejezése után a Ferrarit sokévnyi sikertelenség után elhagyó Fernando Alonso alatt egyelőre csak „döcögött” régi-új csapata, a McLaren autója, az összesített köreredmények alapján a spanyol pilóta a tabella végén zárt, de csapattársa, Jenson Button is csak egy hellyel végzett előrébb. Ismerve a japán precizitást, azért többen úgy vélik, a soron következő barcelonai teszteken már jól fog muzsikálni az új motorral a McLaren–Honda.

A Ferrarinál Alonso ülését átvevő Sebastian Vettelnek viszont nem lehet oka panaszra. Úgy tűnik, a vezetésváltással az olasz istállónak sikerült előbbre lépni, Jerezben az első két napon fergetegesen ment a négyszeres világbajnok autója, mindkétszer a leggyorsabb kört futotta. Csapattársa, Kimi Räikkönen is lelkes, mert a zárónapon tesztcsúccsal végzett az első helyen. A második hely Vettelé, a harmadikat pedig a remekül szerepelő Sauber újonca, a brazil Felipe Nasr szerezte meg. A Ferrari teljesítményén a Mercedes kissé meghökkent, de Nico Rosberg úgy véli, a téli, jerezi tesztből még nem szabad messzemenő következtetéseket levonni. Szerinte számukra most az a legfontosabb, hogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt kiderüljenek a műszaki hibák és azokat orvosolják.

Az összesítésben Rosberg a negyedik, csapattársa, a világbajnoki címvédő Hamilton pedig a hatodik helyen zárt. Tény, hogy az Ezüstnyilak ezúttal nem villogtak, de szakértői vélemények szerint még nem mutatták meg az igazi tempójukat. A Red Bull viszont, úgy tűnik, még lemaradásban van, Daniel Ricciardo a tizenkettedik, csapattársa, Daniil Kvyat pedig a tizennegyedik helyen zárt. A versenynaptár szerint idén 20 futamra kerül sor, időközben azonban a Német Nagydíj sorsa kétségessé vált, mivel az elmúlt években fokozatosan csökkent a futamra kilátogatók száma. Ecclestone szerint a Német Nagydíj a Hockenheimringen múlik, mivel arra nem lát igazán esélyt, hogy a Nürburgring új, orosz tulajdonosával megállapodjanak a pénzügyi kérdésekben. A Mercedest és Nico Rosberget fájdalmasan érintené a hazai verseny elmaradása, de Jean Todt, a FIA elnöke is úgy nyilatkozott, a német futamnak a bajnokságban van a helye. Tény, hogy 1955 óta minden évben megrendezték a Német Nagydíjat, amelynek váltva a Hockenheimring és a Nürburgring adott otthont. A naptár szerint a Magyar Nagydíjra 2015. július 26-án kerül sor.

Címkék: Forma–1

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!