Egyelőre egy gyanúsítottat sem hallgatott ki a rendőrség a decemberi metróbaleset – az M2-es vonalán, a felszíni pályarészen koccant össze két kocsi – ügyében. Arra a szervezet nem tért ki, hogy ez gyanúsított hiányában nem történt meg. Mindenesetre a nyomozás határideje február 5., ám szükség esetén az eljárás hosszabbítható.
A kihallgatás „hiánya” azért lehet érdekes, mert a baleset után Bolla Tibor BKV-vezér is szinte kapásból emberi mulasztásról, pontosabban annak lehetőségéről beszélt.
Csakhogy lapunknak küldött válaszában a BKV már arról ír, hogy az emberi beavatkozás/ mérlegelés esélye kicsi a metrót működtető rendszerben. Ami viszont a közlekedési vállalat szerint üzembiztosan működik: minden karbantartást ütemezetten, az előírásoknak megfelelően elvégez.
A BKV állításait azonban gyengíti, hogy lapunk értesült pár bizonytalansági tényezőről. Például a kerekek állagának megőrzését és a fékezés hatékonyságát segítő grafitos kenőanyagot – amit az Alstom fejlesztett ki – másra cserélte a BKV, illetve, mivel két szerelvényt „alkatrésznek kivett” a forgalomból, a metrókocsik az átlagosnál többet futnak. Ezen az sem változtat, hogy az M2 karbantartására 1,17, az M3-éra pedig 1,39 milliárdot költenek.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!