Péntek este hatalmas robbanás rázta meg az Apple táblagépeit gyártó délnyugat-kínai Foxconn gyárat. Két ember meghalt, további tizenhat munkás pedig megsérült, emellett a termelést is le kellett állítani.

 
Fújják a lufit a techpiacon

Az elemzők optimisták, szerintük az eset nem befolyásolhatja komolyan az iPadek gyártásának eddig megszokott ritmusát. Ennek ellenére 1,6 százalékkal esett az Apple részvényárfolyama az eset hatására. A helyzetet súlyosbítja, hogy az iPad2 márciusi bemutatása óta akkora népszerűségre tett szert, hogy a cég nem tud eleget gyártani belőle, a boltokban állandó hiánycikk, és csak 2-3 hét alatt tudják teljesíteni a megrendeléseket. Az előrejelzések szerint idén több mint 30 millió darab fog elkelni a táblagép legújabb típusából.

Eközben a LinkedIn tőzsdei árfolyama 45 dollárról pillanatok alatt ugrott 114 dollárra kereskedésének megnyitása hatására. Piaci értéke így mintegy 8,9 milliárd dollárt kóstál. A LinkedIn közösségi portált 2002-ben alapították. 2011 márciusára pedig 100 millió felhasználót gyűjtött. Óriási előnye a Facebookkal szemben, hogy profilja elsősorban a szakmai kapcsolatok kialakítására, az üzleti életben szerzett tapasztalatokra és az elért eredményekre összpontosít. A LinkedIn akkor keltette fel az üzleti világ figyelmét, amikor nyilvános részvényeket kezdett kibocsátani. Ez a lépés új korszakot is nyithat, hiszen a Google óta webes cég nem merészkedett a tőzsdére. A LinkedIn egyébként több mint 7,8 millió részvényt kínált eladásra, egyenként 45 dollárért. Ebben 4,8 millió az új részvény, 3 milliót a meglévő befektetők kínáltak fel. A tőzsdére lépést követően a kibocsátásban segítő intézmények 1,2 millió részvényt vásárolhatnak. Ezzel összesen a cég tulajdonrészének 9,5 százalékát ajánlották fel papírok formájában.

 

A királyi családnak remélhetőleg nem kell 3 hetet várnia, ha az iPad legújabb táblagépét szeretné megrendelni. A 85 éves II. Erzsébet királynőt ugyanis annyira elvarázsolta unokáinak legújabb kütyüje, hogy ő maga is rendelt egyet. A királynő világ életében vonzódott a technika legújabb vívmányaihoz. Talán ez az oka annak is, hogy az udvarnak saját honlapja, Twitter-profilja, YouTube-oldala és fényképmegosztó fiókja is van. A palota honlapján 2003-ban egyébként szenzációként közölték a hírt, hogy a királynő elküldte első sms-ét. Két évvel később arról sem voltak restek tájékoztatni az alattvalókat, hogy Erzsébet királynő beruházott első iPod zenelejátszójába.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!