A reklámbevételek visszaesése és a médiahatóság pályáztatási módszere miatt egyre több rádió kerül veszélybe, pedig a magyar lakosság 87 százaléka mindennap rádiózik. A piacon 22 százalékot zuhantak tavaly a bevételek: 8,19 milliárd forintról 7,14-re.
A 89,5 MHz-es, a 95,3 MHz-es és a 103,9 MHz-es frekvenciákra zenét sugárzó, körzeti, kereskedelmi célú, 24 órában működő rádióknak írt ki pályázatot a Médiatanács. Az előzetes kiírásból kiderül: az eddigi 20 millió forintos frekvenciadíj két és félszeresére nő, a zene arányát 60 százalékra emelik. A 75 szerezhető pontból tízet kap, aki ennél több zenét kínál, viszont aki 30 százaléknál kevesebbet zenél, az nullát. A műsorterv szubjektív megítélésére(!) 12 pont adható. „A pályázat jelenlegi formája a Klubrádió esélyeit a nullára csökkenti." – Nyilvánvaló: minden nem kormánypárti adót meg akarnak szüntetni – nyilatkozta lapunknak Polyák Gábor médiajogász. A Klubrádió kálváriája 2009 végén kezdődött, amikor a 95,3-ra ki kellett volna írni a pályázatot, de ez nem történt meg. Ezen a frekvencián februárig volt engedélyük, ezért a 92,9-re hirdetett pályázaton elindultak és azt tavaly ősszel meg is nyerték, ám mindezt a Médiatanács érvénytelenítette. A Klubrádió a bírósághoz fordult.
Az előzmények sajátos felhangot adnak annak a koncertnek, amelyet Első Magyar Klubtalálkozó néven tartanak június 29-én a SYMA Csarnokban: neves zenészek adnak koncertet a Klubrádió javára.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!