A zenés szórakoztatás jegyében telik a további nyár a Szegedi Szabadtéri színpadon, hogy Vidnyánszky Attila komor értelmezésű Az ember tragédiája rendezése után az emberek visszanyerhessék a teremtésbe vetett hitüket.
A Dóm tér következő bemutatója a Carmen Kerényi Miklós Gábor (Kero) rendezésében, aki az operából zenés sorstragédiát formált. Nála Carmen nem pusztán csábító démon, hanem a kispolgári világból kitörni vágyó szabad nő. Éppen ezért Don José sem pillanatnyi szeszélyének a játékszere, valódi társsá válhatna, ha a férfi képes lenne lépést tartani vele, és nem a katonai szigor bűvöletében élne. A mai világba átültetett opera így mindennapos konfliktusokat jelenít meg.
A tavalyi évad ősbemutatója, a Darvasi László művéből készült Popeye sem maradhat ki, amelynek zenéjét Pierrot, dalainak szövegét Ganxsta Zolee írta, aki szerepel is a produkcióban. A zenés játék leginkább a Popeye-rajzfilmekre emlékeztet, ahol a tengerésznek folyamatosan meg kell mentenie szerelmét és kedvenc spenótját, mert a gonosz Blút kapitánynak mindkettőre fáj a foga.
A közönség szavazatai alapján került be a programba a Valahol Európában című musical szintén parádés szereposztással (Tompos Kátya, Mácsai Pál, Keresztes Tamás, Alföldi Róbert, Pindroch Csaba, Szarvas József). Közvetlenül a második világháború után játszódó történet eleve megindító otthontalanul kóborló, árván maradt gyerekeivel, de ha hihetünk Béres Attila rendezőnek, aki igazi szívfacsarást ígért, ömleni fog a könny a nézőtéren. Vigyünk magunkkal zsebkendőt.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!