Őrjöngő Jimmy-rajongók, trendi lánykérés, termálvizes lówellness, sztárválás és egyéb nyalánkságok szórakoztatják a tévénézőket a két nagy kereskedelmi csatornán nap mint nap a híradók komoly ügyei után. Bár a témák és a stílus nagyon hasonlóak a Fókuszban és az Aktívban, a nézettségi méréseket rendre az előbbi nyeri, mi több, már a Fókusz „a legnépszerűbb közéleti, közszolgálati magazinműsor” – ahogy magukat becézik.

 

Csak örülni tudok ambíciójuknak: a Csepeli Munkásott­honban rendezett jubileumi Jimmy-gáláról az egész országnak be kell számolni! Ugyan több tévétársaság is kivonult, hiszen mindenki imádja a Királyt, Zámbó Marietta is így köszönte meg munkájukat: „köszönöm az RTL tele­vízió­nak, és az összes többi televíziónak.” Futottak még.

Az Aktív nem büszkélkedik közszolgálati ambíciókkal, csak a riportműsor címet használják. Így viszont bátran lehetnek kritikátlanok, mint a Jimmy-gáláról szóló tudósításban. Híveknek nevezték az énekes rajongóit, telt házról és óriási tömegről beszéltek, mikor a Fókusz felvételein látszottak az erősen foghíjas sorok. „Megtaláltuk Jimmy külföldi rajongóit a tömegben” – dicsekedett a műsorvezető Papp Gergő. Valójában azt az egy szem kambodzsait, akit a Fókusz is felfedezett. „Tumultus, pátosz és őrület a Jimmy-gálán” – konferálta fel ugyanezt a Fókuszban Barabás Évi. Szívderítőbb jelenség a konkurenciához pártolt kollégájánál, de sürgősen kell neki egy új stylist és egy kiadós wellness-hétvége.

Riportereik egymás lábnyomában jártak, kimentek a csepeli temetőbe, megkérdezték Jimmy mamáját, az ünnepi galambbeszállítót („evvel teszem emlékezetessé az ő emlékét”), és számos rajongót („Hányadik Jimmy-gála?” – „Nekem igen.”). Majd a „maratoni gálaműsorban” Zámbó Krisztián, a Király örökségének továbbvivője is „színpadra robbant”, a „gyönyörű Bálint Antónia” volt a konferanszié, és mindkét csatornán „közelharc folyt” a 200 szeletes Jimmy-tortáért. Még a világítós botocskaárus néni is bekerült mindkét riportba. A Fókusz riportere azonban talpraesettebb volt, kiszúrta, hogy a plakátokon 10 éves évforduló szerepel, holott a Király 11 éve halt meg. A Maradj talpon!-ban ő jutott volna tovább a következő körbe.

A megasztárosok/X-faktorosok, összeesküvők/villalakók, valamint a csatornájuk egyéb műsorainak reklámozása mindkét műsorban kötelező napi feladat, ahogy az SMS-játék is. A kérdések egyszerűek, mint a barlangrajz („önnek kellemes volt-e a lánykérése”, illetve „szereti-e a katasztrófafilmeket”). Csakhogy az SMS két és félszeresével drágább az Aktívban, és ugyan kinek kell a fitnesz-DVD, ha a Fókuszban fogyibogyót lehet nyerni? Megint övék a pont.

Ha csupán picit jobb, profibb is a Fókusz, az egyértelmű győzelmet végül az RTL iránti márkahűség hozza meg nekik. No és talán az is, hogy a tévé-előfizetés nélküli, mord világban (3,8 millió magyar háztartásból még 600 ezer ilyen) egy görbe bicikliküllővel vagy gemkapoccsal is olyan tisztán, erősen fogható az RTL Klub, hogy valószínűleg az ufók is őket nézik.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!