Egy 19 éves fiatalember, Kispál Tamás idén az angliai Renault Formula-sorozatban versenyzett, és sokak meglepetésére az összetett pontversenyben a harmadik helyen végzett. Ennek ellenére nem boldog, de azért büszke, mert sokáig vezette a versenysorozatot, és csak a végén „bukta el” a bajnoki címet.
– Sajnos műszaki hibák és a balszerencse, valamint az én hibám is közrejátszott ebben. A második versenynaptól kezdve az utolsó előttiig az élen álltam. Aztán jöttek ezek a bizonyos műszaki hibák, és én is hibáztam.
– Mit szóltak a csapatnál a bronzéremhez?
– A csapat egy része gratulált, a másik fele tudomásul vette, a teamen belül is nagy a konkurencia. Volt olyan verseny is, amikor csapattársam akadályozott abban, hogy előbbre jussak.
– Milyen autóval versenyzett?
– Mindenki azonos, Renault motoros kocsival indul, amely hatsebességes, nem szervokormányos, és csak a beállítások különböznek az egyes autókon.
– Hányszor végzett a legjobbak között az idei sorozaton?
– Három futamot sikerült megnyernem, négyszer voltam második és háromszor a harmadik.
– Jövőre is ugyanebben a versenyben indul? – Remélem nem, mert az elmúlt napokban-hetekben részt vettem a GP3-as kategória tesztjein, és hála istennek nem okozott komolyabb gondot a két autó közötti különbség.
– Mi a legnagyobb differencia?
– A GP3-as autó szintén Renault motoros, de turbós, hatsebességes, 260 lóerős, és körönként az előző autómhoz képest 6-8 másodperccel gyorsabb.
– Hol tesztelt?
– Estorilban. A jövő héten Franciaországban folytatom.
– Ugyanannál a csapatnál marad jövőre?
– Egyelőre még nem tudok választ adni erre, várhatóan novemberben dől el a sorsom, hogy sikerül-e ebbe a géposztályba bejutnom, és hogy a Hell Racing továbbra is támogat-e vagy sem.
– Mi a vágya?
– Hogy sikerül olyan szerződéshez jutnom, hogy a GP3-ban, vagy a Formula–3-ban indulhassak a következő szezonban
– Mikor kezdte a versenyzést?
– Már nyolcéves koromban gokartoztam versenyszerűen, és itt végigjártam a különböző korosztályokat és géposztályokat. Amire a legbüszkébb vagyok, hogy a gokart-világbajnokságon a hetedik helyen végeztem Dubaiban.
– Úgy hírlik, nem csak az autókkal foglalkozik.
– Így igaz, a Miskolci Műszaki Egyetemre járok, menedzser szakra, és komolyan akarom venni a tanulmányokat. Jelenleg elnézik még nekem, hogy több óráról hiányoztam a versenyek és a tesztek miatt. Egyébként bárhová utazom, viszem magammal a jegyzeteimet.
– A családja állítólag benzingőzben nőtt fel.
– Valóban, édesapám is ralizott, a bátyám is, méghozzá a legjobbak közé tartozik Magyarországon, én pedig a pályaversenyzésre adtam a fejemet.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!