Michael Phelpstől elvehetik összes londoni aranyát, mert az olimpia alatt nyilvánosságra kerültek a Luis Vutton luxusmárka számára (a sztárfotós Annie Leibovitz által) készített fotói, ez pedig tiltott reklámtevékenységnek minősül. Akadnak sportolók, akik nem csak az arcukat adják a reklámokhoz, hanem maguk is sikeres vállalkozók – utánajártunk, ki mivel keresi a mellékest.
Oscar de la Hoya a profi boksz egyik legnagyobb csillaga, 28 évesen már öt bajnoki címet birtokolt, különféle súly csoportokban. Kevesen tudják róla itthon, hogy a vasöklű óriás nagy sikerű lemezt adott ki szívbemarkolóan romantikus dalokkal, amiért két kategóriában is Grammyre jelöltek. Saját vállalkozása, a Golden Boy Promotions 40 profi bokszolót menedzsel, évi 100 millió dollárnál is többet hozva a konyhára.
Asztali grillsütővel lett dollármilliomos George Foreman, a 40 meccsen át veretlen nehézsúlyú bokszoló. A Foreman Grill jogait 1999-ben 137 millió dollárért adta el, amivel többet keresett, mint profi ökölvívó-pályafutása alatt összesen.
A Forbes magazin legfrissebb listája szerint a világon legjobban kereső sportoló szintén bokszoló, a jelenleg váltósúlyú Floyd Mayweather Jr.: árfolyama 40-45 millió dollár mérkőzésenként. Menedzserként is aktív, saját márkáját (melyet maga épít a legnagyobb közösségi oldalon) pedig 100 millió dollárra becsülik.
Michael Jordan, minden idők egyik legeredményesebb kosárlabdázója viszszavonulása után is kitart kedvenc sportja mellett: a Charlotte Bobcats kosárcsapat tulajdonosa (melyet 175 millió dollárért vásárolt meg), emellett a Nike Air Jordan, valamint számos világmárka reklámarca. 2006-os válása előtt vagyonát 500 millió dollárra becsülték.
Egy másik legendás kosaras, Magic Johnson cége, a Magic Enterprises négy amerikai városban mozihálózatot, 31 Burger King gyorséttermet és 13 éjjel-nappal nyitva tartó fitnesztermet üzemeltet.
Tony Hawk nem csak a gördeszkázás utolérhetetlen bajnoka. Vállalkozása, az 1992-ben alapított Birdhouse Skateboards a legnagyobb gördeszka- és sportfelszerelés forgalmazó az Egyesült Államokban. Piacra dobott már ruhamárkát és népszerű videojátékot is, önéletrajzi könyve pedig szerepelt a New York Times bestsellerlistáján. 2008-ban 12 millió dollárt keresett üzletéből a Forbes magazin szerint.
Minden idők egyik legnagyobb hokijátékosa, Wayne Gretzky a vendéglátásban próbálta ki magát sikerrel: étterme és borászata csaknem 100 millió dollárral gyarapította sportolói karrierje alatt szerzett, 40 millió dollárra becsült vagyonát. Szintén éttermet vezet családi vállalkozásban Novak Djokovič, a teniszezők világranglistájának 2. helyezettje. Emellett Belgrád mellett épít óriási teniszpályát, ahol majd világversenyeket szeretne rendezni.
Tiger Woods a svájci TAG Heuer céggel közösen fejlesztette ki a világ első golfkaróráját, melyet a profi sportolók játék közben is viselhetnek. Beszállt az ingatlanüzletbe is: golfpályája van Dubaiban, Mexikóban és az Észak-Karolinai Asheville-ben. Vagyona a sportolók közt elsőként haladta meg az egymilliárd dollárt, 2009-ben.
Míg Maríja Sarapova teniszlabdaés csókos száj formájú gumicukorban utazik SugarPova nevű cégével, David Beckham – feleségével közös vállalkozásában – a divat és a szépségápolás terén sikeres vállalkozó. A focista, akinek saját illata van (Intimately Beckham), jelenleg 8. a világ legjobban kereső sportolói, és első a labdarúgók között.
Venus Williams talán a legmenőbb üzletasszony a sportolók között. Közgazdaságtanból és dizájnból diplomázott, tudását pedig belsőépítészeti cégében és saját divatmárkája, az EleVen forgalmazásában is használja. Első afrikai-amerikai nőként vásárolt tulajdonrészt amerikai focicsapatban: húgával, Serenával a Miami Dolphins büszke gazdái.
Michael Jordan és Tiger Woods mellett a legnagyobb reklámértékkel Michael Schumacher bír: évi kétmillió dollárt kap csak a baseballsapkáján szereplő feliratért. 2004-ben még ő volt a világ legtehetősebb sportolója, mára már csak huszadik. Ugyanis óvatos becslések szerint legalább 50 millió dollárt adott eddig az UNESCO-nak, az UNICEF-nek, a Vöröskeresztnek és gyerekeket támogató alapítványoknak világszerte. Már első keresetét is jótékonyságra költötte, amit még Forma–3-as versenyzőként kapott. Honlapján azt írja, nem csak azért segít a gyerekeken, mert neki is van kettő. Szerinte minden felnőttkori probléma kulcsa a nehéz gyermekkor, ezért is fontos, hogy segítséget, szeretetet és jó nevelést adjunk a gyerekeknek.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!