Jószerivel már a műtőasztalról nyilatkozott a Renault pilótája, Robert Kubica, aki egy héttel ezelőtt igen súlyos balesetet szenvedett, egy raliverseny szereplőjeként nagy sebességgel csapódott bele egy templom falába. A baleset utáni első híresztelések, miszerint az orvosok az életéért küzdöttek, szerencsére túlzónak bizonyultak, de így is érezhető volt, hogy nagy a baj.

 
Robert Kubica

Főleg azért, mert a lengyelnek több helyen is eltört a jobb karja, valamint a lába is, a szezon nyitánya pedig vészesen közelít és ugyebár autót vezetni nehéz egy kézzel. Azóta pénteken egy újabb, kilencórás műtéten esett át, és orvosai szerint még egy műtétre szükség lesz. A Forma–1-es pilóta, mint mondta, már az idei szezon végén szeretné visszafoglalni a Lotus-Renault ülését. Az orvosok azonban még egyáltalán nem biztosak a gyors visszatérésben. A versenyzőt operáló szakorvos szerint legalább egy év kell a teljes gyógyuláshoz, és csak utána derül ki, hogy tudja-e folytatni F1-es karrierjét, vagy sem.

A Renault számára Kubica balesete minden tekintetben súlyos csapás. A csapat az első hivatalos teszten igen jó eredményt ért el, ráadásul Kubica rengeteget tett hozzá az R31-es fejlesztéseihez, ezért pótlása nem lesz egyszerű. És emellett az sem mindegy, hogy csak néhány futamra, vagy a teljes évadra kell beugrót keresniük, mert ez is befolyásolja majd a döntésüket. A lehetséges helyettesítő nagy valószínűséggel a Vitantonio Liuzzi, Nick Heidfeld, Bruno Senna trióból fog kikerülni. Ha Kubicának a teljes szezont ki kell hagynia, a legnagyobb esélye Heid­feldnek van, hogy Vitalij Petrov márkatársa legyen, mivel a német a legtapasztaltabb hármójuk közül.

Kubica balesete felvet még egy kérdést: minden fanatikus számára köztudott, hogy a Forma–1-ben gyakorlatilag nincs olyan versenyző, aki a „hivatalos” száguldozás mellett ne űzne szabadidejében valamilyen veszélyes sportot. Ezt tette a lengyel fiatalember is. Vajon megtilthatják az istállók a sofőrjeiknek, hogy az „uborkaszezonban” kockáztassák saját testi épségüket és ezzel a csapat sikereit?

A lengyel esete megrendítő, de a szituáció korántsem egyedi. Többször volt már rá példa, hogy egy-egy veszélyes hobbi miatt került pácba egy Forma–1-es pilóta. Michael Schumacher például éppen egy motorbaleset miatt nem vállalhatta a beugró szerepét Felipe Massa 2009-es balesetét követően. De épp az előző szezon lezárása után derült ki, hogy a pontversenyben sokáig éllovas Mark Webber négy futammal a vége előtt biciklibalesetet szenvedett, amitől megrepedt a vállcsontja. Ahhoz pont elég volt, hogy az ausztrál formája visszaessen, és ezzel elúszott számára a világbajnoki cím.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!