Nem lesz ott az Egyesült Államok elnöke az amerikai futball – magyar idő szerint hétfőn hajnali fél 1-kor kezdődő csúcstalálkozóján, a sorszáma szerint 45. Super Bowlon, a biztonságáért felelősök gyaníthatóan őszinte örömére.
Az NFL két főcsoportgyőztese, a Sajtfejűek (Green Bay Packers) és az Acélosok (Pittsburgh Steelers) ütközetét Barack Obama bevallottan azért hagyja ki – tévén azért nézni fogja –, mert kedvenc csapata, a szívéhez oly közel álló Chicago Bears nem került be a döntőbe. A Medvéket a Sajtfejűek páholták el az egyik elődöntőben, így Obama ígérete, hogy Bears-siker esetén maga is ott lesz a február 6-i finálén a nézőtéren, érvényét vesztette. „Egyik csapatnak sem fogok szurkolni a Super Bowlon, abszolút semleges leszek, azt mondom, győzzön a jobbik!” – nyilatkozta a találkozó előtt a YouTube-on az amerikai elnök. És hogy ki lesz a jobb? Valamikor hétfő hajnalban már tudni fogjuk, most csak abban lehetünk biztosak, hogy az „acélos” gárda és a Packers nyilván kőkemény ütközetére a texasi Arlingtonbeli szupermodern stadionban telt ház lesz. 105 ezer ember kíváncsi a döntőre, ahogy természetesen a nemzetközi média is, és persze a nagyon fontos személyek ötezresre taksált társasága. Az összes jegy jó ideje elkelt, a 3600 dolláros belépők éppúgy, mint az az ötezer tikett, amelynek darabja 200 dollárba kerül, és a stadion melletti „bámulózónában” elhelyezett óriáskivetítőn nyomon követhető közvetítés megtekintésére szól. A 105 ezres közönség jelenléte egyszersmind új nézettségi csúcs is az Egyesült Államok talán legnépszerűbb eseményének számító Super Bowl 1967 óta íródó történetében. Az eddigi rekordot a pasadenai Rose Bowl tartotta 1980-ból a maga csaknem 104 ezres adatával. A múltbeli dicsőséglista amúgy a pittsburghiek mellett szól, hiszen a Steelers eddig – s ez is NFL-rekord – 6 alkalommal nyert Super Bowlt, míg a Packers neve mellett eddig egyetlen végső diadal szerepel. Holnap hajnaltól valamelyikük statisztikája tovább javul, ahogyan a játékosok jutalommutatója is: a győztes csapat – amúgy szinte kivétel nélkül dollármilliomos – tagjai fejenként 83 ezer dolláros prémiumot kapnak, a vesztesek „fejkvótája” pedig 42 ezret kóstál. A mérkőzés nagy üzlet, a Fox tévé 3 millió dollárért adja a 30 másodperces reklámidőt. A mérkőzést nem kevesebb, mint 175 (!) országban láthatják a tévéképernyőn, így idehaza is, a Sport televízió jóvoltából élő adásban. Mi mást kívánhatnánk, mint jó éjszakázást az amerikai futball – virrasztásra berendezkedett – minden hívének.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!