Tévében színházat közvetíteni kicsit olyan, mint lelkesen nekiállni szappanbuborékot hámozni. Az első kihívás, hogy az az egy-két kamera, amelyekkel a tévések dolgoznak, rögzített.
Bár a színház nálunk nem ment ki a divatból, fővárosunk még számos színpadot el tud tartani, legalábbis közönséggel, a színházi közvetítés csakúgy, mint a tévéjáték műfaja igencsak beporosodott. A mai néző figyelme könnyen elterelődik már egy hosszabb híradó alatt, a sorozatrészek is egyre csak rövidülnek. Pedig a tévézés hőskorában az egyik első és igen nagybecsű műfaj volt ez. Alig pár héttel az MTV indulása után, 1957 májusában már műsorra tűzték a Bánk bánt az Állami Operaházból és a Warrenné mesterségét a Katona József Színházból. Persze hol van ez a BBC-től, amely már 1936-ban élőben sugárzott a West Endről. De gyerek- vagy iskolás korunkból már lehetnek maradandó tévés színházi élményeink – nekem a Tartuffe Bubik Istvánnal és Kállai Ferenccel, no és Spiró György Csirkefeje a briliáns Gobbi Hildával.
Az Osztrigás Micit sem először láttam, meg is lepődtem, hogy ez már egy tizenöt évvel ezelőtti előadás (’95-ben mutatták be a Szolnoki Szigligeti Színházban, Iglódi István rendezésében). Leginkább Törőcsik Mari miatt imádnivaló a bohózat, de Hernádi Judit dalai is vagányak, dögösek. A színmű pompás, könnyed, miközben töményen szórakoztató. Most is annyit nevettem, hogy majd’ kiestem a szoknyámból. No és jön a Janika jövő pénteken, Udvaros Dorottyával, Turay Idával, ki nem hagynám.
Amúgy is ritka a jó műsor, már tombol a nyár, minden napra jut egy texasi kopó ismétlés meg Bud Spencer-klasszikus. A minap elcsíptem a FEM3-on A médium próbája című „tehetségkutatót”, melyben angol asszonyok és urak látnoki képességeit tesztelik. Az adások végén kiesik, aki a legmesszebb járt az igazságtól. „Az a médium, akinek ma távoznia kell, Angela” – így a műsorvezető. Mire a médium: „tudtam!!! Megéreztem!”
Osztrigás Mici, m1, június 24.